آفتاب
همایش مقاومت تا پیروزی

ترکمان: افکار عمومی جهان زوایای حمایت ایران از غزه را درک نمی‌کنند

ترکمان: افکار عمومی جهان زوایای حمایت ایران از غزه را درک نمی‌کنند

همایش "مقاومت تا پیروزی" صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سفیران کشورهای عربی و اسلامی و نمایندگان جنبش‌های فلسطینی و لبنانی و با تاکید بر حمایت از ملت فلسطین در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این همایش علی‌محمد علمی، رایزن پیشین کشورمان در لندن و رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی مقاومت را واژه‌ای مقدس به معنای دفاع از حقوق انسان و شرافت دانست و افزود: آن‌هایی که مسلمانان را به ارتکاب جنایات تروریستی متهم می‌کنند، خود تروریست هستند.

او با اشاره به مساله فلسطین، آن را مساله همه بشریت عنوان کرد و بسیج همه مسلمانان را برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را خواستار شد.

علمی با اشاره به رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم دیگر نمی‌تواند پشت واژه‌های فریبنده پنهان شود و این پنهان شدن دیگر فایده‌ای ندارد و نه تنها مساله فلسطین رنگ نباخته بلکه مردم فلسطین مقاوم‌تر و مصمم نیز شده‌اند.

علمی در ادامه به فعالیت‌های مرکز گفت‌وگوی ادیان از زمان شروع جنگ علیه غزه اشاره و تصریح کرد که این مرکز با صدور بیانیه‌ای از تمامی مراکز فعال دینی در جهان خواست تا در قبال این حملات واکنش نشان دهند که پس از آن شورای جهانی کلیساها مهم‌ترین مرکز دینی جهان با صدور بیانیه‌ای خواهان مداخله کشورها برای پایان دادن به جنگ شد.

رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وحدت را مهم‌ترین عامل حفظ منافع کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز ما بیش‌تر از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و هم‌پوشانی توانایی‌های خود برای دفاع از حق و هویت انسانی هستیم چرا که با همبستگی می‌توان توطئه‌های دشمن را ناکام گذاشت.

به گزارش ایسنا، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در سخنانی گفت: حملات علیه نوار غزه به جنگ ضد بشری تبدیل شده است. امروز در جهان سازمان‌ها و نهادهای بسیاری در حمایت از حیوانات قدم برمی‌دارند و درباره حقوق حیوانات حرف می‌زنند اما در برابر حقوق انسان‌ها سکوت سنگینی از سوی سازمان‌های بین‌المللی در حال رخ دادن است.

او در ادامه به حمایت‌های ایران در قبال مساله فلسطین اشاره کرد و افزود: ایران بیش از 35 سال است که درباره فلسطین نظر یکسانی داشته و دارد و بر آن پافشاری کرده است. حمایتی که افکار عمومی جهان زوایای این تصمیم را درک نمی‌کند.

ترکمان هم‌چنین به همسو بودن اهداف گروهک داعش و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با طرح این سوال که آیا نمی‌توان این طور تحلیل کرد که اسراییل سعی داد اسلام هراسی را نشان دهد و داعش هم در حال انجام این وظیفه است؟ گفت: آیا نمی‌توان تخریب اماکن مقدس را این طور تحلیل کرد که داعشی‌ها به اسراییلی‌ها می‌گویند که تخریب اماکن مقدس اشکالی ندارد چرا که مسلمانان به این اماکن اهمیتی نمی‌دهند.

وی افزود: ما نباید به صورت نقطه‌ای به مساله اسراییل نگاه کنیم بلکه باید به صورت خطی به آن نگاه کنیم از روز شروع تا به امروز، همه را باید در یک خط ببینیم و فارغ از مساله ایدئولوژیک معتقدم این خط علیه صلح و امنیت جهانی است.

در ادامه این همایش از سی دی نمایشگاه مجازی "غزه در خون" که به بیش از 80 کشور جهان ارسال شده است، رونمایی شد.

هم‌چنین احمد اسفندیاری، معاون بین‌الملل بسیج با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، آن را نمایشگاهی از اقدامات نظام لیبرال دموکرات غرب توصیف کرد که در عراق، سوریه و هم‌چنین در قلب آمریکا در جریان است.

وی با اشاره به سخنان اندیشمندان آمریکایی درباره نابودی رژیم صهیونیستی، گفت: این رژیم در حال فروپاشی است و قطعا این وعده الهی محقق خواهد شد.

اسفندیاری هدف از برگزاری این همایش را یادآوری پیروزی حزب الله لبنان، اعلام حمایت از ملت مقاوم فلسطین، قدردانی از کشورهای مخالف با رژیم صهیونیستی و تاکید بر محوری بودن مساله فلسطین عنوان کرد.

او هم‌چنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تجهیز کرانه باختری نیز اظهار کرد: به محض صدور این فرمان تنها در یک شهر مرزی کوچک در سیستان و بلوچستان در کم‌تر از یک نیم روز بیش از 6 میلیون تومان برای تجهیز کرانه باختری جمع‌آوری شد و این نشان می‌دهد که ملت ایران بر اصول خود در حمایت از فلسطین پایبند است.

اسفندیاری افزود که برنامه‌های بسیج در بخش‌های مختلف از جمله تجهیز، تحریم شرکت‌های صهیونیستی، آمریکایی‌ و اروپایی حامی رژیم صهیونیستی، فرهنگی، سینمایی، عملیاتی و رزمی در حال بررسی است که به زودی این برنامه‌ها و طریقه همکاری افراد و نهادها با بسیج اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش محمد علی جهدری، پسر بچه هفت ساله‌ای که به عنوان کوچک‌ترین نقاش جهان اسلام از او یاد می‌شود نقاشی خود را در همایش در معرض دید عموم قرار داد.

وی از سه سالگی شروع به کشیدن نقاشی کرده و تا کنون تعداد 90 اثر با موضوعات قرآنی ارائه داده که در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش درآمده است.

این پسربچه در توصیف نقاشی خود گفت: ما کودکان، جنگ را دوست نداریم. بچه‌هایی که دارند با اسباب بازی‌شان بازی می‌کنند را چرا می‌کشید و بمب روی سرشان می‌ریزید. ما حتی اندازه یک تفنگ هم نیستیم. ما جنگ را دوست نداریم.

در ادامه این همایش از سفیران کشورهای ونزوئلا، بولیوی، برزیل، اکوادور، شیلی، کاستاریکا و اروگوئه به دلیل حمایت کشورهای‌شان از مساله فلسطین و فراخوانی سفیران‌شان در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی تقدیر شد که البته تنها سفیر ونزوئلا و کاردار بولیوی در این مراسم حضور داشتند.

در پایان این همایش دو ساعته نیز بیانیه پایانی قرائت شد.

انتهای پیام

کد N453880

وبگردی