آفتاب
استاد دانشگاه ایتالیا:

سکوت پاپ و واتیکان در قبال جنایات اسراییل یک رسوایی است

سکوت پاپ و واتیکان در قبال جنایات اسراییل یک رسوایی است

رم- ایرنا- ˈکلاودیو موفاˈ استاد تاریخ، حقوق و روابط بین الملل دانشگاه ایتالیا ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و انتقاد از بی تحرکی جامعه بین المللی در دفاع از مردم غزه گفت: سکوت پاپ و واتیکان در قبال این جنایات یک رسوایی است.

استاد دانشگاه ˈتراموˈ رم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشتار بیش از دو هزار نفر از مردم غزه که بیشتر آنان کودکان و افراد بی دفاع بودند و همچنین عدم مداخله جامعه بین المللی جهت توقف این جنایات، بسیار آزاردهنده است.

وی افزود: سکوت ˈپاپ فرانسیسˈ رهبر مذهبی کاتولیک ها در این خصوص، یک رسوایی است بویژه اینکه به اقدام دیپلماتیک وی برای آشتی دادن اسراییل و فلسطین ضربه زده است.

موفا گفت: پاپ و واتیکان باید صدای اعتراضشان را بلند کنند و خواستار مداخله جامعه بین المللی علیه اسراییل شوند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: آنچه امروز می بینیم، نوعی واکنش به دیدار صلح میان محمود عباس و شیمون پرز است که روز 8 ژوئن گذشته به دعوت پاپ به رم سفر کردند و پس از آن ناگهان هیولایی با منطق جنگ دائمی پدیدار شد و فاجعه غزه شکل گرفت.

وی اظهار داشت: صهیونیسم تنها مربوط به فلسطینیان که در خط اول قرار دارند و قربانیان اصلی آن بشمار می روند، نیست بلکه یک پدیده نامبارک جهانی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رفتار اسراییل در قبال مردم غزه از نظر انسانی و تاریخی قابل قبول نیست، افزود: ملت فلسطین مدت مدیدی است تحت فشار و اعمال اسراییل قرار دارد و متحمل تلفات و زیان های بسیاری شده است.

استاد حقوق و روابط بین الملل ایتالیا اضافه کرد: هیچ دلیل حقوقی دال بر اینکه جامعه بین المللی نتواند و نباید مداخله کند، وجود ندارد. اسراییل رژیمی است که بارها و از بدو شکل گیری حقوق بین الملل را نقض کرده و به آن احترام نگذاشته و صدها قطعنامه سازمان ملل از سوی رهبران آن نادیده گرفته شده است.

وی تاکید کرد: سازمان ملل از هر نظر حقوقی و بین المللی، حق و وظیفه مداخله دارد و تمامی اعضا سازمان ملل باید اختلافات بین المللی خود را با ابزار صلح آمیز حل کنند و از تهدید و استفاده از زور خودداری نمایند.

اروپام**3**461**1485**5981
کد N453826

وبگردی