آفتاب

سوال ملی نماینده مبارکه از وزیر ارشاد اعلام وصول شد

سوال ملی نماینده مبارکه از وزیر ارشاد اعلام وصول شد

تهران- ایرنا- سوال ملی علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت تبعیض در توزیع امکانات در کشور در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ضرغام صادقی و مهرداد بذرپاش پیش از پایان جلسه علنی امروز مجلس موارد اعلام وصولی را قرائت کردند.

براساس اعلام هیات رییسه، هفت نفر از نمایندگان مجلس از سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی درباره علت صدور سند ملی توسط منابع طبیعی و عرصه و اعیان زمین های کشاورزی با توجه به اقدامات انجام شده انصراف دادند که این اعلام انصراف امروز اعلام وصول شد.



** نامه 153 نماینده به روحانی در زمینه ارایه خدمات درمانی به ایثارگران

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس نامه 153نماینده خطاب به رییس جمهوری قرائت شد.

در این نامه بر اجرای کامل بند ج تبصره 18 قانون بودجه سال 93 در زمینه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به ایثارگران شاغل و غیر شاغل و بازنشسته تاکید شده است.

بذرپاش عضو هیات رییسه مجلس در ادامه جلسه علنی امروز اعلام کرد که دولت تقاضای استرداد لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد چابهار را کرده است که در اجرای ماده 138 آیین نامه داخلی به دولت مسترد می شود.



** روز چهارشنبه، جلسه استیضاح وزیر علوم

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز خانه ملت را برعهده داشت، اعلام کرد که جلسه استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فردا (چهارشنبه) در مجلس برگزار می شود.

ابوترابی فرد همچنین با اشاره به زلزله آبدانان در استان ایلام از مسوولان خواست نسبت به تامین غذا و آب و همچنین اسکان مناطق زلزله زده اقدام کنند.



**وضعیت استخدامی معلمان حق التدریس تعیین تکلیف شود

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس نیز امروز در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی، خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمین حق التدریس و همچنین شرکت کنندگان در آزمون های استخدامی استانداری ها و وزارت نفت شد.

وی از ابوترابی فرد رییس جلسه خواست برای جلوگیری از وقوع خسارت احتمالی به هموطنان روز یکشنبه آینده طرح دوفوریتی در این زمینه در مجلس ارایه شود.

سیام(3)**2021**ل.الف.ی**1336
کد N453649

وبگردی