آفتاب

وزیر خارجه سوئد: اتحادیه اروپا از عراق در جنگ با داعش حمایت می‌کند

وزیر خارجه سوئد: اتحادیه اروپا از عراق در جنگ با داعش حمایت می‌کند

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از کشورها، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی کمک‌رسان خواست تا برای اینکه اقلیم کردستان بتواند به آوارگان و مهاجرانی که هم‌اکنون در بیشتر شهرهای بزرگ این اقلیم هستند، کمک و نیازهای آنان را برآورده کند، کمک‌های بشردوستانه بیشتری به این اقلیم کنند و در این باره کنفرانس بین‌المللی را تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با سفیر فرانسه در عراق اظهار کرد: بدون کمک و حمایت‌های بین‌المللی، آوارگان و مهاجران با فاجعه انسانی عظیمی روبه‌رو خواهند شد.

از سوی دیگر، دونیز کوید سفیر فرانسه بار دیگر حمایت کشورش را از عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی همچون داعش اعلام کرد.

از سوی دیگر، کارل بلدت، وزیر خارجه سوئد بر پایبندی کشورهای اتحادیه اروپا در حمایت از عراق مقابل تروریست‌های داعش، تاکید کرد.

وی در نشستی مشترک با حسین شهرستانی سرپرست وزارت خارجه عراق اعلام کرد که هدف وی از سفر به عراق حمایت از این کشور است و تمام وزیران خارجه کشورهای اروپایی تصمیم دارند تا از عراق در مواجهه با داعش حمایت کنند.

در همین راستا، کمیساریای همکاری بین‌المللی و کمک‌های بشردوستانه در اتحادیه اروپا افزود: اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا به منظور کمک به مردم عراق علاوه بر مبلغ پنج میلیون یورویی که بر سر آن به توافق رسیده 17 میلیون یوروی دیگر به عراق بدهد و همچنین کریدور هوایی را برای رساندن کمک‌های پزشکی به آوارگان ایجاد کند.

حسین شهرستانی در نشست خود با وزیر خارجه سوئد افزود: مردم عراق و تمامی جوانان آن تروریسم را نابود کرده و داعش را از بین خواهند برد.

شهرستانی گفت: جامعه بین‌الملل برای دفاع از ارزش‌های انسانی در کنار عراق ایستاده است چرا که پدیده تروریسم تمام جهان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

کد N453577

وبگردی