آفتاب

دستگیری حدود 150 تن از معترضان پاکستانی و افزایش تنش‌ها

دستگیری حدود 150 تن از معترضان پاکستانی و افزایش تنش‌ها

در شرایطی که اعتراضات دوگانه امروز (سه‌شنبه) وارد پنجمین روز شده است، پلیس پاکستان اعلام کرد که در جریان عملیات شبانه حدود 150 تن از حامیان رهبران معترض در ولایت پنجاب بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "عمران خان" و "طاهر القدری" از رهبران اپوزیسیون پاکستان اعتراضات مردمی با حضور ده‌ها هزار تن را از پنجاب تا پاکستان به راه انداخته‌اند تا دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان را ساقط کنند چرا که به گفته آن‌ها به تقلب انتخاباتی و فساد متهم است.

این اعتراضات برای دولت 15 ماهه نواز شریف که تلاش دارد با بیکاری، قطع روزانه برق و شبه‌نظامیان طالبان مقابله کند، فشار مضاعف محسوب می‌شود. معترضان ضد دولت ثبات سیاسی پاکستان را که با 180 میلیون جمعیت، سابقه طولانی در کودتا دارد، زیر سوال برده‌اند.

پلیس ولایت پنجاب که ثروتمندترین و پرجمعیت‌ترین ولایت پاکستان است، 147 تن از حامیان عمران خان و طاهر القدری را دوشنبه شب بازداشت کردند تا به آن‌ها اجازه ندهند که به اعتراضات اسلام آباد بپیوندند. عمران خان که از ستارگان سابق کریکت است، گفته است که امروز (سه‌شنبه) اعتراضات را به سمت "منطقه قرمز" که محل اسکان سفارت‌های غربی و وزرای مهم دولت است، هدایت می‌کند.

روزنامه‌های پاکستانی با انتقاد شدید از عمران خان، وی را به تلاش برای راه انداختن درگیری خشونت‌آمیز متهم می‌کنند.

تاکنون ارتش قدرتمند پاکستان سکوت اختیار کرده است و برخی تحلیلگران بر این باورند که عمران خان و طاهر القدری به این دلیل اعتراضات خود را گسترش داده‌اند که طی ماه‌های اخیر رابطه نواز شریف و ارتش سرد شده است و همین امر دولت غیرنظامی پاکستان را منزوی می‌کند.

با این وجود نواز شریف که از تاجران محافظه کار است، پایگاه قدرت بزرگی دارد.

انتهای پیام

کد N453571

وبگردی