آفتاب
درپی درگیریهای شدید

جاده ورود به شهر کردنشین لیجه در ترکیه مسدود شد

جاده ورود به شهر کردنشین لیجه در ترکیه مسدود شد

آنکارا - ایرنا - در درگیری امروز (سه شنبه) ماموران پلیس و ژاندارمری ترکیه با هواداران حزب غیر قانونی ˈکارگران کرد ترکیهˈ (پ.ک.ک) یک نفر کشته و شماری زخمی شدند و در پی گسترش آشوب، جاده ورودی به شهرستان ˈلیجهˈ مسدود شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈدوغانˈ، نیروهای پلیس و ژاندارمری ترکیه با استفاده از بالگرد، خودروهای زرهی و نیروهای پیاده، صبح امروز مجسمه ˈمعصوم کورکمازˈ یکی از فرماندهان نظامی سابق ˈپ.ک.کˈ را در شهرستان لیجه در استان کردنشین ˈدیاربکرˈ تخریب کردند.

این حادثه موجب بروز درگیری میان مخالفان کرد و ماموران انتظامی ترکیه در شهرستان لیجه شد.

معصوم کورکماز در 15 آگوست سال 1984 میلادی (1363) اولین حمله پ.ک.ک به پاسگاه های ترکیه را فرماندهی کرد.

در پی گسترش دامنه آشوب، استاندار دیاربکر جاده ˈدیاربکر - بین گولˈ را که منتهی به شهرستان لیجه بود، مسدود کرد.

گفته می شود عناصر پ.ک.ک در صدد اقدامات تلافی جویانه هستند.

مخالفان کرد با همکاری حزب ˈمناطق دمکراتیکˈ اخیرا به رسم یاد بود، مجسمه معصوم کورکماز را در یکی از میادین شهرستان لیجه نصب کردند.

در پی مشکلات ناشی از نصب این مجسمه، دادگاه این شهر به درخواست استاندار دیاربکر دستور تخریب مجسمه کورکماز را دیروز صادر کرد.

این در حالی است که حزب مناطق دمکراتیک از هواداران خود خواسته بود تا در مقابل حملات پلیس و نیروهای ژاندارمری مقاومت کنند و اجازه ندهند ، مجسمه تخریب شود.

ˈدولت باغچه لیˈ رهبر حزب ملی گرای ˈحرکت ملیˈ نصب این مجسمه را نشانه ای از بی کفایتی دولت اردوغان و نفوذ طرز فکر تجزیه طلبی ارزیابی کرده است.

تا ساعت مخابره این خبر ناآرامیها و درگیری ها در این منطقه ادامه داشته است .

خاورم ** 2010** 230**1651
کد N453471

وبگردی