آفتاب
دولت خودخوانده دونتسک:

اگر اوکراین استقلال ما را به رسمیت بشناسد مذاکره می کنیم

اگر اوکراین استقلال ما را به رسمیت بشناسد مذاکره می کنیم

مسکو- ایرنا- ˈآلکساندر زاخارچنکوˈ نخست وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد مذاکره با کی یف فقط در شرایط برابر و پس از به رسمیت شناختن استقلال این جمهوری از طرف دولت اوکراین، امکانپذیر است.

به گزارش ایرنا و به نقل از ریانووستی، زاخارچنکو روز سه شنبه طی نشستی خبری در دونتسک گفت: همواره آماده مذاکره و منتظر پیشنهادهای طرف مقابل هستیم اما این پیشنهادها باید منطقی باشد و در آن شرایطی همچون تسلیم یا بستن مرزها مطرح نشود.

وی افزود: این شرایط را هیچگاه نمی پذیریم و سران اوکراین از چنین خواسته هایی باید صرف نظر کنند.

نخست وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک گفت: باید در شرایط برابر و همانند دو شریک مذاکره کرد. اوکراین باید جمهوری دونتسک را به عنوان دولت مستقل به رسمیت بشناسد و می دانیم که این امر برای سران کی یف بسیار دشوار و حتی محال به نظر می رسد.

وی اضافه کرد: مخالف ادامه جنگ و خونریزی و کشته شدن غیرنظامیان در اقدامات جنگی هستیم.

ˈپاول کلیمکینˈ وزیر امور خارجه اوکراین به تازگی شرایط کی یف برای برقراری آتش بس در مناطق جنوب و شرق اوکراین را اعلام کرد و گفت: آتش بس در شرایطی می تواند صورت گیرد که کنترل موثر در مرز با روسیه انجام گیرد و شرایط برای فعالیت ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین فراهم شود.

وی همچنین خواستار پیشرفت در حل مساله گروگانها شد.

نیروهای اوکراینی از اواسط ماه آوریل گذشته در مناطق جنوب و شرق اوکراین مشغول انجام عملیات نظامی هستند و تاکنون طی عملیات سرکوب جدایی طلبان، چندین هزار نفر از نیروهای دو طرف و ساکنان این مناطق کشته و مجروح شده اند.

اروپام*5*391*518**1485** 1337
کد N453467

وبگردی