آفتاب

نماینده دهلران خواستار توجه ویژه مسوولان به مردم زلزله زده استان ایلام شد

نماینده دهلران خواستار توجه ویژه مسوولان به مردم زلزله زده استان ایلام شد

تهران- ایرنا- نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه ویژه مسوولان به مردم مناطق زلزله زده ایلام شد و گفت: مردم این مناطق ایلام دو شب است که در دمای 50 درجه از نظر اسکان، آب و غذا دچار مشکل هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، « علی محمد احمدی» در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکری اظهار داشت: در حالی که ما سرگرم بررسی مسایل مختلف از قبیل انتخاب ناظران در هیات ها هستیم، در گوشه ای از این کشور و در محروم ترین استان در شهرستان آبدانان 130 بار زلزله آمد.

وی با بیان این که مردم این شهرستان در گرمای 50 درجه مشکل آب دارند به اصل سوم قانون اساسی تاکید کرد.

نماینده مردم دهلران در مجلس همچنین گفت: براساس این اصل تامین امکانات عادلانه برای تمام مردم ضروری است.

احمدی این سوال را مطرح کرد که چطور وقتی در گوشه ای از کشور اتفاقی می افتد بالاترین مقامات کشور به آنجا رفته و مردم را مورد تفقد قرار می دهند ولی حال که حدود 100 بار این منطقه زلزله زده 6.2 ریشتری را تجربه کرده ، چنین اتفاقی نیفتاده است و از نظر تامین اسکان، غذا و آب آشامیدنی کمترین توجهی به این مردم محروم نمی شود.

وی خطاب به رییس مجلس تصریح کرد: از اینکه در صبح امروز به کمیسیون عمران و مسوولان یادآوری کردید تا موضوع را به شکل جدی بررسی کنند از شما تشکر می کنم.

وی اضافه کرد: خانه های مردم در گرمای بالای 50 درجه تخریب و کمترین امکاناتی در اختیار آنها نیست و زلزله هم مدام تکرار می شود که باید عنایت ویژه در این باره بشود.

نماینده مردم دهلران در مجلس ادامه داد: البته اکیپ های پزشکی به منطقه اعزام شده و مجروحین هم منتقل شده اند اما مدت 2 شب است که مردم از نظر غذا و آب دچار مشکل شده و در خیابان ها به سر می برند.

احمدی، خواستار توجه ویژه مجلس، کمیسیون عمران، وزارت کشور و ستاد بحران نسبت به مناطق زلزله زده استان ایلام شد.

به گزارش ایرنا، زلزله 6.2 ریشتری صبح روز گذشته بخش مورموری و مناطقی از استان ایلام را لرزاند.

سیام**2021**ن.س**1336
کد N453431

وبگردی