آفتاب
نیستانی در گفت‌وگو با ایسنا:

حمایت رهبری از دولت الگو باشد/ نمایندگان در حق دانشگاه جفا نکنند

حمایت رهبری از دولت الگو باشد/ نمایندگان در حق دانشگاه جفا نکنند

مسوول روابط عمومی قمی‌های مقیم تهران با بیان این‌که هنگامی که رهبری به دولت اعتماد داشته و از آن حمایت می‌کند دلواپسی معنایی ندارد، اظهار کرد: ما باید از ایشان الگو گرفته و دلواپسی‌ها را کم کرده و از دولت حمایت کنیم.

مسوول روابط عمومی قمی‌های مقیم تهران با بیان این‌که هنگامی که رهبری به دولت اعتماد داشته و از آن حمایت می‌کند دلواپسی معنایی ندارد، اظهار کرد: ما باید از ایشان الگو گرفته و دلواپسی‌ها را کم کرده و از دولت حمایت کنیم.

غلامعلی نیستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به در پیش بودن استیضاح وزیر علوم اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان به عنوان نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها حضور دارد که وی دیده‌بان حاکمیت است و اگر در این مدت در دانشگاه‌ها اتفاق خاصی رخ داده حتما آن را بیان می‌کرد.

وی در ادامه افزود: در دیدارهای اخیر رهبری با دانشگاهیان ما حساسیت سال‌های قبل ایشان نسبت به دانشگاه را ندیده‌ایم که موضع رهبری به این معنا است که در هشت ماه گذشته اتفاق منفی در دانشگاه‌ها رخ نداده است. با این وجود برخی نمایندگان مجلس احساس می‌کنند اتفاقات سال‌های قبل در دانشگاه‌ها بار دیگر ممکن است رخ دهد. در حالی که جامعه و دانشگاه به رشد و عقلانیت سیاسی رسیده است.

نیستانی با بیان این‌که استیضاح وزیر علوم و فشار بر دانشگاه شاید موجب شود که فعالیت دانشگاهیان زیرزمینی شود، اظهار کرد: استیضاح وزیر در دلواپسی برخی نمایندگان مجلس برای انتخابات مجلس و خبرگان ریشه دارد. البته استیضاح حق نمایندگان مجلس است و آنها هم شاید به دنبال پیشگیری از تکرار وقایع سال‌های گذشته در دانشگاه هستند. اما وقایع هشت ماه گذشته نشان می‌دهد که فضای دانشگاه آرام شده و دانشگاهیان به بلوغ سیاسی رسیده‌اند.

این عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مردم با رأی به دولت روحانی به دنبال پرهیز از افراط و تفریط بودند، خاطرنشان کرد: رهبری هم آرای مردم را حق‌الناس دانستند و از دولت نیز حمایت کردند. هشت ماه زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد فرجی‌دانا نیست. این استیضاح کارساز و مناسب نیست و نمایندگان نباید در حق دانشگاه جفا کنند.

وی همچنین با اشاره به اتهاماتی که به وزیر علوم وارد شده است، گفت: مخالفان وزیر مدعی هستند که مسیر توسعه علمی کشور کند شده، در حالی که آنها باید بدانند که این درگیری‌ها موجب اخلال در کار وزارت علوم می‌شود و این تغییر مدیریت‌ها ضربه بیشتری به دانشگاه می‌زند. من معتقدم دلایل و اختلافات مخالفان بیشتر جنبه سیاسی دارد ولی با این وجود این اختلافات را می‌توان با تعامل با فراکسیون رهروان ولایت مجلس برطرف کرد زیرا وزیر بعدی علوم نیز فردی خواهد بود که در راستای سیاست‌های دولت اقدام می‌کند.

این عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی در ادامه اظهار کرد: موضع رهبری هم این است که اختلافات قوا با تعامل حل شود و نمایندگان نیز توجه کنند که سمت‌ها و جایگاه‌ها به نظام تعلق دارد و نباید برخورد شخصی انجام بگیرد.

نیستانی با بیان این‌که در مجموع اقدامات مثبت وزیر علوم بیشتر از اقدامات منفی بوده است، خاطرنشان کرد: شاید اختلافات اکنون ریشه در وقایع سال 88 دارد. زیرا مخالفان وزیر معتقدند برخی از فعالان وقایع سال 88 اکنون در دانشگاه‌ها و وزارت علوم حضور یافته‌اند. اتفاق سال 88 هم حاصل یک پیش‌آمد بود و نمی‌توانیم بگوییم افرادی که در آن وقایع مشارکت داشتند به صورت سازماندهی شده اقدام کردند. به نظر من اصلاح طلبان باید روحیات انقلابی و اسلامی خود را بیان کنند و نشان دهند که مدافع نظام هستند.

مسوول روابط عمومی قمی‌های مقیم تهران، در پایان با بیان این‌که ما باید به دنبال جذب حداکثر و اصلاحات علوی باشیم، اظهار کرد: اصلاح علوی به معنای اقدام در جهت رفع مفاسد و انحرافات و خدمت به جامعه و کسب رضای خداوند است. ما اگر در مسیر ارزش‌های الهی قرار بگیریم خداوند به ما نصرت می‌دهد.

انتهای پیام

کد N453346

وبگردی