آفتاب
یدیعوت آحارونت خبر داد:

جزئیات توافق آمریکا و اسرائیل درباره آتش بس در غزه

جزئیات توافق آمریکا و اسرائیل درباره آتش بس در غزه

یک روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی به تشریح جزئیات توافق آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره آتش بس در نوارغزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارونت چاپ رژیم صهیونیستی، اسرائیل و آمریکا درباره جزئیات آتش بس با جنبش حماس در نوار غزه به توافق رسیدند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است هفته آینده به فلسطین اشغالی سفر کند. هدف از این سفر حمایت از رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است و تاکید بر این مسئله که روابط تل آویو و واشنگتن بحرانی نیست.

به موجب این توافق، اسرائیل و آمریکا به طور محرمانه توافق کردند که رژیم صهیونیستی تدریجا محاصره نوار غزه را برطرف کند و این اقدام از طریق بازگشایی گذرگاه های زمینی و سپس دریایی آغاز شود.

بنا بر اعلام منابع آگاه و نزدیک به این توافق، رژیم صهیونیستی با پرداخت حقوق کارمندان در نوارغزه مخالف نیست و اجازه خواهد داد کمک های بین المللی برای بازسازی نوار غزه وارد این منطقه شود.

اما در مورد خواسته نتانیاهو مبنی بر خلع سلاح گروه های مقاومت غزه باید گفت: این مسئله بخشی از توافقی که تلاش می شود در قاهره صورت گیرد نیست اما آمریکا از این خواسته اسرائیل حمایت خواهد کرد و مانع از تجهیز تسلیحاتی جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین خواهد شد و اسرائیل در این زمینه در عرصه بین المللی برای تحقق این هدف تلاش خواهد کرد.

 

کد N453292

وبگردی