آفتاب

انفجارهای شدید در مرکز طرابلس/ ادامه درگیری‌ها در طرابلس و بنغازی

انفجارهای شدید در مرکز طرابلس/ ادامه درگیری‌ها در طرابلس و بنغازی

منابع لیبیایی از وقوع انفجارهای گسترده در مرکز طرابلس و ادامه درگیری‌ها در بنغازی و طرابلس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع لیبیایی اعلام کردند که انفجارهای گسترده‌ای در طرابلس رخ داد و منطقه "غوط الشعال" در معرض حمله موشکهای گراد قرار گرفت.

از سوی دیگر فرج میلاد، یکی از نیروهای ارتش ملی لیبی اعلام کرد که در پی درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای ارتش و انقلابیون در شهر بنغازی واقع در شمال شرق لیبی یک تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته فرج میلاد بیشتر زخمی شدگان از غیرنظامیان هستند و درگیری‌ها میان دو طرف در منطقه "ارض الکوادیک" همچنان ادامه دارد.

دفتر اطلاع رسانی نیروهای ارتش ملی لیبی نیز اعلام کرد که درگیری‌ها میان ارتش با شورای انقلابیون و گروه "انصار الشریعه" در طرابلس همچنان ادامه دارد.

در همین راستا "ارتش ملی لیبی" مسئولیت حملات هوایی علیه پایگاه‌های شبه نظامیان در طرابلس را برعهده گرفت.

محمد حجازی، سخنگوی "ارتش ملی لیبی" اعلام کرد که این حملات کاملا موفقیت آمیز بوده و اهداف وابسته به شبه نظامیان "فجر لیبی" را به طور کامل از بین برده‌اند.

نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی "ارتش ملی لیبی" که رهبری "عملیات کرامت" را برعهده دارد اعلام کردند که پایگاه‌های نیروهای "بامداد لیبی" در طرابلس را هدف قرار داده اند. از زمان انقلاب 2011 این اولین باری است که پایتخت لیبی در معرض حملات هوایی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از سقرالجروشی، فرمانده دفاع هوایی "ارتش ملی لیبی" اعلام کرد که نیروهای حفتر حملات هوایی را علیه پایگاه‌های شبه نظامیان مصراته در شرق طرابلس انجام داده‌اند اما ریاست ستاد لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنگنده‌ها، جنگنده‌های خارجی بوده‌اند.

تلویزیون محلی لیبی نیز اعلام کرد که جنگنده‌هایی پایگاه‌ها در طرابلس را هدف قرار داده‌اند اما دولت لیبی اعلام کرد که هنوز طرفی که پایگاه‌های شبه نظامیان در طرابلس را هدف قرار داده بود، مشخص نشده است.

همچنین اخیرا در پی وقوع درگیری‌های مجدد در اطراف پادگان "النقلیه" در اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس ده تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

این درگیری‌ها میان نیروهای "فجر لیبی" از یکسو و گردان "القعقاع" و "الصواعق" از سوی دیگر رخ داد.

انتهای پیام

کد N453282

وبگردی