آفتاب

تماس تلفنی مرکل و پوروشنکو/مرکل:تحریم‌ها علیه روسیه ضروری است

تماس تلفنی مرکل و پوروشنکو/مرکل:تحریم‌ها علیه روسیه ضروری است

رئیس‌جمهوری اوکراین و صدراعظم آلمان در تماسی تلفنی تاکید کردند که مذاکرات چهارجانبه در سطح وزرای امور خارجه در برلین با هدف دستیابی به راه‌حلی برای حل بحران شرق اوکراین باید در سطح مقامات عالی برگزار می‌شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به خاطر تلاش‌هایش در راستای برقراری سازش صلح‌آمیز در دونباس تشکر کرد.

وی همچنین به خاطر کمک آلمان در برگزاری مذاکرات بین‌المللی و سازمان‌دهی این کنفرانس چهارجانبه میان وزرای امور خارجه آلمان، اوکراین، فرانسه و روسیه از مرکل قدردانی کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره نتایج کنفرانس روز یکشنبه در برلین با خبرنگاران صحبت کرده و بر پیشرفت بدست آمده در برخی مسائل از جمله ارسال کمک‌های بشردوستانه روسیه و تضمین کنترل مرز روسیه و اوکراین تاکید کرد.

اما صحبت درباره هرگونه رسمیت دادن به نتایج این مذاکرات بسیار پیچیده هنوز زود است. این وزرا نظرات خود درباره این نشست را به روسای جمهور کشورشان ابلاغ خواهند کرد و به این مذاکرات در همین چهارچوب ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر مرکل پس از دیدار با لائیمدوتا استراجوما، نخست‌وزیر لتونی گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به خاطر وضعیت اوکراین یک اقدام ضروری است.

مرکل در این سفر به لتونی به خبرنگاران گفت: ما درباره وضعیت اوکراین نیز مذاکره کردیم. ما باید هرکاری که می‌توانیم برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی انجام دهیم. به طور مثال معتقدم که تحریم‌ها علیه روسیه برای نشان دادن جدیت ما ضروری و لازم است.

وی افزود: می‌دانم که این تحریم‌ها بر لتونی و آلمان نیز تاثیر می‌گذارد اما با دست روی دست گذاشتن تنها وضعیت را وخیم‌تر می‌کنیم. جامعه بین‌الملل حتی باید به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه نیز واکنشی نشان دهد.

مقامات و کمپانی‌های روسیه به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور تحت تحریم از جمله ممنوعیت صدور ویزا، مسدود شدن دارایی‌ها و دیگر اقدامات تنبیهی قرار گرفتند.

نخست وزیر لتونی گفت: در نتیجه اقدامات متقابل روسیه از همه بیشتر صنعت لبنیاتی کشور لطمه خواهد دید. دولت لتونی درباره اقداماتی برای حمایت از این صنعت و دیگر صنایع مذاکره کرده است.

نخست وزیر لتونی تایید کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ضروری بوده است.

انتهای پیام

کد N453160

وبگردی