آفتاب
بحران در میسوری ادامه دارد:

پایان وضعیت فوق العاده و استقرارا گارد ملی در فرگوسن/حمله پلیس آمریکا با باتوم به معترضان

پایان وضعیت فوق العاده و استقرارا گارد ملی در فرگوسن/حمله پلیس آمریکا با باتوم به معترضان

خیابان های شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا شب گذشته بار دیگر صحنه اعتراضات مردمی بود اما در مقایسه با شب های قبل پلیس علاوه بر استفاده از گاز اشک آور با باتوم نیز به مردم حاضر در خیایان ها حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی نیوز، با قطعی شدن امر استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا در فرگوسن، فرماندار میسوری فرمان لغو حالت فوق العاده را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، با وجو حضور گسترده نیروهای پلیس در خیایان های فرگوسن اعتراضات مردمی در این شهر همچنان ادامه دارد. این اعتراضات از 10 روز قبل و در واکنش به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست به دست یک افسر پلیس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در این میان شب گذشته بار دیگر "باراک اوباما"  رئیس جمهور آمریکا، خواستار برقراری آرامش در فرگوسن شد. اوباما در روزهای گذشته نیز از مردم فرگوسن خواسته بود تا خواسته های خود را با پرهیز از خشونت پیگیری کنند.

در این میان یک شاهد عینی اعلام کرده که در جریان اعتراضات شب گذشته صدای شلیک گلوله در خیایان های فرگوسن به گوش می رسید و به علت استفاده پلیس از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت معترض، فرگوسن شبی ناآرام را پشت سر گذاشته است.

ایالت میسوری از یکشنبه شب 19 مرداد ماه ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری است. عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود. بر اساس این گزارش، دست کم شش بار به سوی "مایک براون" شلیک شده که در دو مورد به سمت سر وی نشانه گیری شده است.

کد N453155

وبگردی