آفتاب
سادات ابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا:| 195545

مردم از نمایندگان استیضاح وزیر علوم را مطالبه نمی‌کنند

مردم از نمایندگان استیضاح وزیر علوم را مطالبه نمی‌کنند

استیضاح‌کنندگان در مورد حضور و یا عدم حضور فرجی‌دانا در وزارت علوم تصمیم نمی‌گیرند. مردم به هیچ عنوان استیضاح وزیر علوم را مطالبه نمی‌کنند. گروهی که امروز به دنبال استیضاح هستند در اقلیت مجلس قرار دارند.


                           

نماینده مردم خوزستان تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان استیضاح وزیر علوم را مطالبه نمی‌کنند و گروهی که امروز به دنبال استیضاح هستند در اقلیت مجلس قرار دارند.





سیدمحمد سادات ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به بحث استیضاح وزیر علوم گفت: شرایط کشور در حال حاضر چندان مناسب نیست. دغدغه اصلی امروز مردم ما اقتصاد و معیشت است. مردم به هیچ عنوان استیضاح وزیر علوم را مطالبه نمی‌کنند.





وی افزود: از طرفی عملکرد وزیر علوم تاکنون رضایت‌بخش بوده و فضای امیدبخش و با نشاطی به شکل نسبی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است و هرگونه ایجاد چالش در این حوزه باعث دلسردی دانشگاهیان و فرهیختگان کشور خواهد شد.





این نماینده مجلس با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص ضرورت حمایت از دولت گفت: توجه به این فرمایشات می‌طلبد که به دولت فرصت بیشتری بدهیم. گروهی که امروز به دنبال استیضاح هستند در اقلیت مجلس قرار دارند، البته آرای خاکستری نیز زیاداست.





وی با بیان اینکه نتیجه استیضاح وزیر علوم به دلایل استیضاح کنندگان و توانایی وزیر در پاسخ به آنها بستگی دارد، گفت: تاکنون که پاسخ‌های مشخصی برای سوالات استیضاح کنندگان وجود دارد و اگر همین روند ادامه پیدا کند، مجلس می‌تواند از توضیحات وزیر علوم قانع شود.





سادات ابراهیمی با تاکید بر اینکه تنها استیضاح‌کنندگان در مورد حضور و یا عدم حضور فرجی دانا در وزارت علوم تصمیم نمی‌گیرند، گفت: عموم مجلس تصمیم نهایی را خواهد گرفت. اما باید شفاف‌سازی نیز در روز استیضاح وجود داشته باشد. چراکه بحث بورسیه‌های غیرقانونی یک تخلف بود که آسیب جدی به وزارت علوم زد و یک مدیر باید با شهامت در مورد شفاف‌سازی این مسائل تصمیم‌گیری کند.





نماینده مردم خوزستان افزود: دو موضوع در مورد مسئله استیضاح وجود دارد. اول اینکه بخشی از استیضاح‌کنندگان به دلیل مسائل باندی و جناحی این کار را دنبال می‌کنند و برخی دیگر بدون برنامه‌ریزی و کار کارشناسی و ناآگاهانه این کار را انجام می‌دهند. ما در هر دو مورد از سوال‌کنندگان تقاضا داریم تا با شفافیت مسائل خود را مطرح کنند و در مقابل وزیر نیز باید با صراحت پاسخ آنها را بدهد.




                       
کد N453112

وبگردی