آفتاب
اوباما:

بازپس گیری سد موصل یک گام مهم رو به جلو بود/نیروی هوایی آمریکا جزو قوای نظامی عراق نیست

بازپس گیری سد موصل یک گام مهم رو به جلو بود/نیروی هوایی آمریکا جزو قوای نظامی عراق نیست

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی با استقبال از موفقیت ارتش عراق در بازپس گیری سد موصل این اقدام را یک گام مهم رو به جلو برای این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "باراک اوباما" با بیان این موضوع در ادامه گفت: از مقامات عراقی می خواهم تا هر چه سریعتر یک دولت فراگیر را تشکیل بدهند.

روز گذشته رسانه های عراقی اعلام کرند نیروهای ارتش عراق و اقلیم کردستان با حمایت جنگنده ها با حمله به مواضع داعش توانستند سد موصل را باز پس بگیرند.

اوباما در ادامه  از مداخله نظامی آمریکا و کمک به کردهای در حال مبارزه با اعضای داعش و همچنین نیروهای امنیتی عراق ابراز خوشحالی کرد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه حملات جنگنده های آمریکایی به مواضع داعش در عراق دائمی نخواهد بود، گفت: قرار نیست نیروی هوایی آمریکا بدل به نیروی هوایی بغداد شود و دولت عراق باید بتواند خود شرایط پایدار و آرامی ایجاد کند.

این در حالی است که اوباما پیشتر اعلام کرده بود مدت زمان عملیات نظامی آمریکا در عراق مشخص نیست و ممکن است برای مدت زیادی ادامه داشته باشد.

حملات جنگنده های آمریکایی به مواضع داعش در حالی است که روز گذشته نیز وزیر دفاع انگلیس از اعزام بمب افکن ها و هواپیماهای شناسایی این کشور به عراق برای کمک در خصوص مبارزه با داعش خبر داده بود.

در پی حملات جنگنده های آمریکا به مواضع داعش در عراق، این گروه تروریستی بار دیگر ایالات متحده را تهدید به تلافی کرده است، هر چند تحلیلگران و ناظران سیاسی معتقدند اقدامات و جنایات داعش علیه مسلمانان، مسیحیان و دیگر مذاهب نشان می دهد این گروه بیشتر در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت می کند و به آنها وابسته است.

 

کد N453058

وبگردی