آفتاب
به‌مناسبت روز جهانی مسجد

ائمه جماعات و روحانیون استان تهران تجمع می‌کنند

ائمه جماعات و روحانیون استان تهران تجمع می‌کنند

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری تجمع ائمه جماعات مساجد، علما و روحانیون استان تهران به مناسبت روز جهانی مسجد خبر داد.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری تجمع ائمه جماعات مساجد، علما و روحانیون استان تهران به مناسبت روز جهانی مسجد خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، درباره تجمع ائمه جماعات مساجد، علماء و روحانیون استان تهران در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: از ابتدای زمانی که رژیم صهیونیستی دور جدید حملات خود را به غزه شروع کرده است، جنایات و فجایع انسانی بسیاری را مرتکب شد.

وی ادامه داد: علاوه بر جنایاتی که جان انسان‌های بسیاری را اعم از مرد و زن و کودک و بزرگ گرفته، از بین بردن نمادهای دین اسلام که در رأس آن مساجد قرار دارند، در برنامه‌های این رژیم است.

وی با تأکید بر محوریت مساجد به عنوان یکی از مهمترین نمادها و طراز اسلام، خاطرنشان کرد: نمادهای اسلامی که مسجد مهم‌ترین آن است، نشانه‌ای از مقاومت مسلمانان در برابر قدرت‌های استکباری است. رژیم صهیونیستی با حملاتی که به این نماد اسلامی داشته است نشان داده که برنامه‌ای خاص برای از بین بردن آن‌ها دارد. چرا که وقتی در یک باریکه 300 کیلومتری بیش از 200 مسجد را از بین می‌برد، دلیلی به غیر از وجود یک طرح پیشینی وجود ندارد.

کرمی با تأکید بر وجود طرح قبلی برای از بین بردن مساجد گفت: ما وقتی به دیگر نیروهایی که در تمامی ممالک اسلامی جنگ به راه انداخته‌اند، نگاه کنیم، می‌بینیم که داعش هم در عراق، نمادهای مسلمانان مانند مساجد و قبور را تخریب می‌کند و از طرف دیگر تکفیری‌ها در سوریه نیز به همین ترتیب به نشان‌های اسلامی حمله می‌برند. در واقع تمامی این مسائلی که در جوامع اسلامی رخ داده در نتیجه، دسیسه‌هایی است که از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال اجراست.

وی ادامه داد: غرب همواره به دنیای اسلام حمله می‌برد، حال فرقی نمی‌کند که این حمله در عراق باشد یا در اروپا. طرح اسلام ستیزی طرحی صهیونیستی است که در جهان جریان دارد، ما وقتی به قتل مسلمانان به دست بوداییان میانمار نگاه می‌کنیم، وقتی با قتل مسلمانان به دست تکفیری‌ها، داعشی‌ها و در نهایت اسرائیلی‌ها توجه می‌کنیم به وضوح دست اندیشه قدرت طلب صهیونیسم را مشاهده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: هویت دینی هدف اصلی این اندیشه است. دشمنی اصلی با خداست نه با اسلام و مسیحیت. بر اساس این اندیشه است که با تمام نمادهای ادیان ابراهیمی مبارزه می‌شود. این اندیشه با هر هویت دینی مبارزه می‌کند و حال اگر حتی یهودیت را هم پیش رو داشته باشند، با آن به مبارزه بلند می‌شوند و نمادهای یهودیت را نیز از بین می‌برند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص چرایی حمله حداکثری به مسلمانان بیان کرد: با توجه به اندیشه ضد توحیدی صهیونیست‌ها، مسلمانان به عنوان پرچمدار مخالفت و مبارزه با هر نوع از اندیشه استکباری و ضد توحیدی، مورد بیشترین هجمه‌ها هستند و به مساجد که نماد مقاومتند حمله می‌برند تا در این ایستادگی خلل به وجود بیاورند.

وی افزود: با توجه به این مسائل، در روز جهانی مسجد، مصادف با سی ام مرداد ماه، که روزی نمادین در نشان دادن مقاومت مسلمانان در برابر استکبار جهانی است، ائمه جماعات، علما و روحانیون استان تهران به خیابان می‌آیند تا اعتراض و انزجار خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین مبارزه با نمادهای ادیان ابراهیمی نشان بدهند.

وی ضمن بیان اینکه این تجمع راس ساعت ٩ صبح در میدان فلسطین برگزار می‌شود، سخنرانی، راهپیمایی و قرائت بیانیه را از برنامه‌های این تجمع دانست و گفت: این تجمع معترضانه که در روز جهانی مسجد برگزار خواهد شد برنامه‌ای نمادین است که موج آن به تمامی کشور سرایت خواهد کرد و روحانیت نیز با پیگیری این روند، اعتراض خود را به گوش جهانیان خواهند رساند.

کرمی درباره تأثیر این جریان بر افکار جمعی جهانی گفت: روحانیت به عنوان پایگاه مراجعات مردمی که پرچمدار اندیشه شیعی و اسلامی است، با این حرکت به دنیا نشان می‌دهد که این جنگ، جنگ اعتقادی است و دنیا را مطلع می‌کند تا همه یک دست انزجار خود را اعلام نمایند که این خود نگاه کلان مسلمانان را نشان می‌دهد. در واقع با این کار روشنگری انجام می‌دهند و جامعه را بیدار می‌کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با حضور پر شکوه ائمه جماعات، تجمع شکوهمندی داشته باشیم تا در خط مقاومت حرکت کنیم و در این راه نیز از تمامی ابزارها و توانمندی‌های خود استفاده نماییم.

انتهای پیام

کد N452886

وبگردی