آفتاب

پیام «حاج علی‌اکبری» به‌مناسبت روز جهانی مسجد

پیام «حاج علی‌اکبری» به‌مناسبت روز جهانی مسجد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در آستانه فرارسیدن روز جهانی مسجد با صدور پیامی تاکید کرد: لزوم همبستگی با مردم حماسه‏‌ساز غزّه و نمازگزاران قریب به ٢٠٠ مسجد تخریب شده این سرزمین و دیگر بلاد اسلامی بیش از گذشته احساس می‏‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

و لولا دفع الله النّاس بعضهم ببعض لهدّمت صوامع و بیع و صلوات و مساجد یذکر فیها اسم الله کثیرا (سوره حج، آیه ٤٠)

سی‏‌ام مرداد ماه هر سال- مطابق با ٢١ آگوست- یادآور جنایت رژیم ‏غاصب‏ صهیونیستی در به آتش ‏کشیدن قبله‏ اوّل‏ مسلمانان - مسجد الاقصی- است. فاجعه دردناکی که برگی از جنایات بی‏شمار رژیم گرگ‏ صفت صهیونیستی و نمونه‏‌ای روشن از دشمنی استکبار جهانی با نمادها و مظاهر توحیدی در سراسر جهان است، اینک و در آستانه‏ سالروز این واقعه‏ جان‏سوز که به تدبیر جمهوری اسلامی ایران و تصویب اجلاس وزرای خارجه سازمان کنفرانس اسلامی، «روز جهانی مسجد» نام گرفته است و در شرایطی که رژیم کودک‏ کش صهیونیستی دست به کشتار مسلمانان مظلوم و تخریب اماکن عمومی و مقدّس فلسطین زده است، لزوم همبستگی با مردم حماسه‏ ساز غزّه و نمازگزاران قریب به ٢٠٠ مسجد تخریب شده این سرزمین و دیگر بلاد اسلامی بیش از گذشته احساس می‏‌شود.

لذا از همه‏ ائمه محترم جماعات معزّز و مکرّم مساجد، کارگزاران، فعّالان و تشکّل‏‌های‏‏ مسجدی و عموم‏ نمازگزاران ‏عزیز و مومنان بیدار دل ‏دعوت ‏می‏‌شود تا در شب شهادت حضرت امام صادق (علیه السلام)، همراه با توسّل به ذیل عنایت آن امام همام، برای نجات ملّت ستم‏دیده غزّه، دست به دعا و نیایش بردارند و در دفاع معنوی از خانه‏‌های خدا و اماکن مقدسه اسلامی، مساجد را از عطر مناجات و نوای همبستگی و وحدت اسلامی و برائت از دشمنان اصلی اسلام، آکنده سازند.

به فضل الهی ائمّه ‏جماعات محترم مساجد استان تهران، همراه با دیگر مساجد کشور در این اقدام ‏انسانی- ‏اسلامی حضور فعّال خواهند داشت. ان‌شاء‏الله.

والسلام علیکم و رحمة الله

محمدجواد حاج علی‌اکبری

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد»

انتهای پیام

کد N452884

وبگردی