آفتاب

تشدید نظارت پلیس اندونزی بر سه منطقه برای مقابله با تروریست های داعش

تشدید نظارت پلیس اندونزی بر سه منطقه برای مقابله با تروریست های داعش

کوالالامپور - ایرنا - رییس سازمان ملی ضد تروریسم اندونزی اعلام کرد که بیشتر افراد وابسته به گروه تروریستی و تکفیری داعش در اندونزی از مناطق جاکارتا، سولو و پوسو هستند.

به گزارش ایرنا، ˈآنشاد مبایˈ رییس سازمان ملی ضد تروریسم اندونزی روز سه شنبه گفت که از تعداد دقیق افراد وابسته به گروه تروریستی داعش اطلاعی ندارد، اما این افراد بیشتر در این سه حوزه فعالیت می کنند و پلیس درپی نظارت و دستگیری این افراد است.

وی گفت به طور کلی افراد وابسته به گروه تکفیری داعش در اندونزی در جنوب جاکارتا پایتخت، بکاسی (شهری در استان جاوه غربی)، سولو، تونگا جاوا، بیما، غرب استان تنگارا نوسا، جنوب سولاوسی، سولاوسی مرکزی، کالیمانتان مرکزی، مدان و بنگ کولو ساکن هستند.

روزنامه ˈتمپوˈ اندونزی روز سه شنبه نوشت هم اکنون گروه تروریستی داعش مناطقی به وسعت انگلستان را با شش میلیون جمعیت تحت حاکمیت خود قرار داده است.

رییس سازمان ملی ضد تروریسم اندونزی، گفت که چند نفر در اندونزی به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش بازداشت شده اند. ˈابوفیضاˈ که در بمبگذاری جزیره بالی نیز درگیر بود از روز پنجشنبه در سورابایا در بازداشت است.

دولت اندونزی پس از تلاش تبلیغاتی گسترده گروه تروریستی و تکفیری داعش برای فریب جوانان و نوجوانان در این کشور جنوب شرق آسیا، تدابیر امنیتی را افزایش داد.

پلیس ملی اندونزی برای مقابله با حامیان گروه تروریستی داعش در این کشور جنوب شرق آسیا برخی متهمان و مبلغان این گروه تکفیری را طی یک هفته گذشته بازداشت کرده است.

ˈعفیف عبدالمجیدˈ یکی از رهبران گروه جماعت انصار التوحید اندونزی نیز که از گروه های افراطی این کشور محسوب می شود به اتهام تبلیغ گروه تروریستی داعش در استان جاوای غربی بازداشت شده است.

ˈانشاد مبایˈ حامیان گروه تروریستی داعش در اندونزی را تروریست های نام آشنای این کشور معرفی می کند که می دانند چگونه ایدئولوژی خشونت بار این گروه را انتشار دهند.

وی هشدار داد گروه تروریستی داعش با به کارگیری برخی افراد ارتشی و نظامی می توانند برای خود سلاح آماده کنند و این موضوع خطر جدی برای اندونزی محسوب می شود.

آساق**1611
کد N452857

وبگردی