آفتاب

شروع رزمایش هند و نپال با تمرکز بر مدیریت بحران

شروع رزمایش هند و نپال با تمرکز بر مدیریت بحران

دهلی نو - ایرنا - نیروهای زمینی هند و نپال رزمایش مشترکی آغاز کردند تا تجربیات درحوزه چالش های دنیای مدرن و حملات تروریستی را منتقل کنند.

به گزارش ایرنا، ˈژنرال آر.ان. نایرˈ یک فرمانده ارشد نیروی زمینی هند روز سه شنبه درباره این رزمایش که ˈسوریا کران هفتˈ نام دارد و در یک منطقه کوهستانی برپا شده گفت: ارتش دو کشور باید دراین رزمایش دو هفته ای نکات زیادی را از یکدیگر بیاموزند.

به گفته این فرمانده نظامی منطقه شمال هند، بیش از 300 نیرو که شامل یک هنگ پیاده از هر کشور همسایه است، در هفتمین رزمایش مشترک شرکت دارند.

این رزمایش به عنوان بخشی از همکاری نظامی میان هند و نپال از سال 2011 شروع شد.

یک سخنگوی ارتش هند نیز اظهارداشت، تمرکز تمرین نظامی با نیروهای نپالی افزایش روابط و قابلیت انجام رزمایش مشترک به خصوص در حوزه مدیریت بحران است.

وی افزود: نیروهای ارتش دو کشور مهارت های عملی انجام ماموریت در مناطق جنگلی و کوهستانی و همچنین مبارزه با شورش ها و مدیریت بحران ها را تمرین می کنند.

هفتمین رزمایش نظامی مشترک هند و نپال که از عصر دیروز (دوشنبه ) آغاز شده تا31 آگوست ( 9 شهریور) ادامه می یابد.

ˈ نارندار مودی ˈ نخست وزیر جدید هند حدود دو هفته قبل با سفر رسمی به کاتماندو پایتخت نپال تاکید کرد که دو کشور فصل جدیدی از روابط را آغاز کرده اند.

مودی در جریان این سفر در تاکید بر اهمیت ثبات در این کشور همسایه طی اظهاراتی گفت: ˈاگر باد سردی در نپال بوزد، هند هم احساس سرما می کندˈ.

سفر مودی نخستین دیدار یک نخست وزیر هند از نپال طی 17سال گذشته بود.

مودی در آستانه سفر به نپال در توتیتر نوشت: امیدوارم که بحث های موثری با رهبران و قانون گذاران نپالی داشته باشیم و روابط با این کشور را به بالاترین میزان در تاریخ برسانیم.

نخست وزیر هند تاکید کرد که روابط دو کشور را در همه حوزه ها از جمله نظامی، امنیتی، آموزشی و ارتباطات ارتقا خواهد داد.

از نگاه کارشناسان سفر نخست وزیر هند به نپال بخشی از دیپلماسی دهلی نو در دوران جدید برای تقویت هرچه بیشتر روابط با همسایگان با دو هدف تامین امنیت منطقه ای و ایجاد شرایط مطمئن برای رشد اقتصادی محسوب می شود.

حزب راستگرای بی جی پی که حدود سه ماه است در هند به قدرت رسیده یکی از انتقادهای شدید را علیه دولت قبلی از حزب کنگره غفلت درنفوذ چین در بین همسایگان از جمله در کشمیر تحت اداره پاکستان عنوان کرده است.

به گفته کارشناسان در واقع سفر مودی به نپال نیز بخشی از استراتژی دولت ائتلاف دمکراتیک ملی تحت رهبری حزب بی جی پی برای بهبود بیش از پیش روابط با همسایگان به خصوص اعضای سارک است .

کارشناسان سیاست خارجی می گویند که توجه خاص هند به روابط با نپال حائزاهمیت زیاد است و معتقدند که این یک روش مودی برای مهار نفوذ روزافزون چین در نپال می باشد.

این نظریه زمانی بیشتر قوت گرفت که نخست وزیر هند گفت دیدارش از نپال فرصتی را برای انجام تبادل نظرهای مفصل در مورد روابط دوجانبه فراهم خواهد ساخت.

آساق * 1 * 1519 * 264 *
کد N452852

وبگردی