آفتاب

پوشش خبری تروریست های داعش در اندونزی محدود شد

پوشش خبری تروریست های داعش در اندونزی محدود شد

کوالالامپور – ایرنا – افزایش اخبار فعالیت تروریست های داعش در اندونزی شورای مطبوعات این کشور را مجبور به تعیین چارچوب مشخصی برای پوشش این نوع خبرها کرد.

به گزارش ایرنا، براساس این چارچوب قانونی فعالان رسانه ای موظف به رعایت الگوی خاصی برای پوشش خبرهای مرتبط با فعالیت های گروه تروریستی داعش در این کشور شدند.

ˈیوسف آدی پرستیوˈ رییس کمیسیون حقوقی شورای مطبوعات اندونزی روز سه شنبه اظهار امیدواری کرد که اصول راهبری پوشش خبرهای مرتبط با فعالیت های تروریستی بتواند باعث دقت بیشتری در انعکاس این نوع فعالیت ها شود.

وی گفت که این گونه خبرها مردم را نسبت به فعالیت های تروریستی نگران کرده و در آنها ایجاد ترس می کند و با این روش آنچه که تروریست ها به دنبال آن هستند، محقق می شود.

وی به خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، گفت که عملیات دستگیری تروریست ها در اندونزی به دلیل خطراتی که ممکن است برای روزنامه نگاران و نیروهای امنیتی شرکت کننده در عملیات داشته باشد به صورت زنده پخش نخواهد شد.

ˈاکو ماریادیˈ رییس انجمن روزنامه نگاران مستقل اندونزی نیز گفت که گزارشگران باید در انتشار خبرهای مرتبط با بازداشت تروریست ها جان مردم را مقدم بر پوشش این گونه خبرها بدانند.

وی گفت که رسانه می تواند به عنوان ابزار تبلیغ تروریست ها و یا صاحبان رسانه مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین لازم است در تهیه خبرها به نوع پوشش آن دقت شود.

تقدم امنیت جانی، رعایت مصالح عمومی، پرهیز از بزرگ نمایی فعالیت های تروریستی و خودداری از پخش زنده عملیات دستگیری تروریست ها از جمله محورهایی است که در ضابطه مند کردن پوشش خبری فعالیت های تروریستی در اندونزی مورد توجه قرار گرفته است.

گروه تکفیری و تروریستی داعش طی چند هفته گذشته فعالیت های تبلیغی خود را در اندونزی افزایش داده و دولت این کشور پس از نشستی تصمیم به مقابله با حامیان این گروه تکفیری در این کشور جنوب شرق آسیا گرفت.

سازمان ملی ضد تروریسم و پلیس اندونزی طی دو هفته اخیر در چند عملیات گروهی از مبلغان این گروه تروریستی را بازداشت کرد و عملیات برای مقابله با تروریست های داعش در این کشور ادامه دارد.

ˈآنشاد مبایˈ رییس سازمان ملی ضد تروریسم اندونزی نیز امروز گفت که از تعداد دقیق افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در این کشور اطلاعی ندارد، اما این افراد بیشتر در جنوب جاکارتا پایتخت، بکاسی (شهری در استان جاوه غربی)، سولو، تونگا جاوا، بیما، غرب استان تنگارا نوسا، جنوب سولاوسی، سولاوسی مرکزی، کالیمانتان مرکزی، مدان و بنگ کولو ساکن بوده و فعالیت می کنند.

کارشناسان و تحلیلگران اندونزیایی ضمن ابراز نگرانی در خصوص افزایش فعالیت های گروه تروریستی داعش در این کشور، اعلام کردند این اقدامات می تواند باعث وقوع حوداث تروریستی در اندونزی شود.

گفته می شود برخی از اندونزیایی هایی که اکنون با تروریست های داعش در عراق همکاری می کنند قصد دارند با بازگشت به کشورشان شاخه ای از داعش را در جاکارتا پایتخت اندونزی و ˈتنگارا نوسا غربیˈ دارند.

آساق**241**1611
کد N452849

وبگردی