آفتاب

سازمان ملل برای نظارت بر واردات مصالح ساختمانی به غزه اعلام آمادگی کرد

سازمان ملل برای نظارت بر واردات مصالح ساختمانی به غزه اعلام آمادگی کرد

تهران ؛ ایرنا - یک نماینده سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد: این نهاد بین المللی برای بررسی واردات مصالح ساختمانی ارسال شده به غزه به منظور رفع نگرانیهای اسرائیل در مورد استفاده از این مصالح برای ساخت مجدد تونل های حماس آماده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک،ˈرابرت سری ˈ نماینده سازمان ملل در امورخاورمیانه به شورای امنیت گفت : بازسازی غزه پس از توافق بر سر یک آتش بس پایدار بین اسرائیل و حماس کماکان یکی از اولویت های اصلی است .

سری افزود : ˈ مصالح ساختمانی باید اجازه ورود به غزه را بیابند و دسترسی به آنها در غزه باید به گونه ای باشد که نگرانی های امنیتی اسرائیل را رفع کند. ˈ

انتظار می رود که مذاکره بر سر بازسازی غزه با مقاومت اسرائیل روبرو شود که در گذشته به عنوان بخشی از سیاست این رژیم مانع از جریان واردات به این منطقه شده است .

اسرائیل ادعا می کند که این مصالح از سوی حماس به سمت ساخت تونل مورد استفاده برای انتقال سلاح به نوار غزه و اعزام رزمنده به داخل اسرائیل برای حمله استفاده می شود.

سری گفت : حدود 16800 واحد مسکونی در جریان جنگ غزه از هشتم ژوئیه منهدم شده یا به شدت خسارت دیده اند و میزان تخریب سه بار بیشتر از جنگ قبلی غزه در سالهای 2009-2008 بود.

وی ابراز امیدواری کرد که این نظارت سازمان ملل پیش از برگزاری کنفرانس کمک دهندگان به غزه در قاهره که از سوی نروژ برای تامین مالی بازسازی منطقه اعلام شده است ، مورد توافق قرار گیرد.

مترجمام 1403 **1917
کد N452772

وبگردی