آفتاب

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل با امیرعبداللهیان دیدار کرد

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل با امیرعبداللهیان دیدار کرد

تهران- ایرنا- خانم والری آموس مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون مسائل بشردوستانه در منطقه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایرن به نقل از وزارت امورخارجه ٬ ˈوالری آموسˈ در این دیدار به تلاش خود در پیگیری مسائل بشردوستانه در سوریه ، عراق و غزه اشاره کرد و گفت: سعی ما این است تا با تمرکز بر نیازمندی های مردم سوریه، امور بشردوستانه را فارغ از مسائل سیاسی دنبال کنیم.

وی با تقدیر از تلاش ها و همکاری کشورمان در امور انساندوستانه در سوریه گفت: تلاش می کنیم تا از کشورهای تاثیرگذار در صحنه سوریه با هدف کمک به تسهیل انجام امور بشر دوستانه بخصوص در مناطق دشوار که درگیری بین ارتش و مخالفان وجود دارد ، استفاده کنیم.

این مسئول بین المللی با اشاره به اقدامات بشردوستانه سازمان ملل در نوار غزه ، به دشواری های موجود بر سر راه ارسال کمک های پزشکی و غذایی به این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: با دولت مصر در خصوص تسهیل شرایط ارتباطاتی داشته ایم.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار بر ضرورت تلاش جهت کاهش تاثیر مسائل سیاسی بر اقدامات انساندوستانه تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با اشاره به اقدامات تخریبی گروه های تروریستی در عراق و سوریه در امر کمک رسانی اظهار کرد: صدور قطعنامه 2170 شورای امنیت علیه گروههای تروریستی و افراطی می تواند مأموریت سازمان ملل در فعالیتهای بشردوستانه در سوریه را تسهیل کند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان همچنین به فاجعه انسانی در نوار غزه اشاره کرد و گفت: با هدف قرار گرفتن اماکن متعلق به سازمان ملل در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، انتظار این است که سازمان ملل واکنش جدی تری به این موضوع داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کمکهای پزشکی و غذایی جمهوری اسلامی ایران آماده ارسال به مردم مظلوم غزه می باشد، مساعدت سازمان ملل در ارسال این کمکها را ضروری دانست و آمادگی کشورمان جهت همکاری با آن نهاد بین المللی به منظور ارسال کمکها به غزه و پذیرش مجروحان فلسطینی جهت مداوا در کشورمان را مورد تاکید قرار داد.

شبک**1983 **1917
کد N452682

وبگردی