آفتاب

گزارش ایسنا از همایش «غزه پاره تن اسلام» در اهواز

گزارش ایسنا از همایش «غزه پاره تن اسلام» در اهواز

رییس مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع) گفت: با وجود همه فشارهایی که بر مسلمانان جهان به‌ویژه مردم فلسطین وجود دارد در نهایت قدس را فتح و نماز جماعت را در آن‌جا اقامه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خوزستان - حجت‌الاسلام والمسلمین اختری در همایش «غزه پاره تن اسلام» که شامگاه 26 مرداد در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد، با اشاره به آیه 5 سوره قصص «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُواْ فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ؛ و ما اراده کرده‏‌ایم بر کسانی که در زمین به ضعف و زبونی کشیده شدند، منّت گذاریم و آنان را پیشوایان و وارثان (روی زمین) قرار دهیم»، گفت: با توجه به این آیه شریفه امروز و همانند گذشته شما مردم فهیم و همیشه در صحنه خوزستان به فرمان رهبرتان لبیک گفته و برای حمایت از مردم مظلوم غزه پا به عرصه میدان نبرد گذاشته‌اید.

او گفت: حقیقت این امر آن گونه است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرموده‌اند مردم مسلمان ایران در همه نقاط کشور همیشه با توجه به حدیث شریف پیامبر (ص) مبنی بر این‌که اگر ندای مسلمانی را برای کمک شنیده‌اید و به‌سوی او نشتافتید پس شما مسلمان نیستید عمل می‌کنند، شما مردم مسلمان با ابراز هم‌دردی و کمک به مردم مسلمان فلسطین به وظیفه دینی، شرعی و انسانی خود عمل کرده‌اید.

وی با بیان این‌که انسان مسلمان برابر این همه ظلم و ستم نمی‌تواند سکوت اختیار کند، گفت: شیعه و پیرو امام علی(ع) و فرزندانش هیچ‌گاه طاقت دیدن این همه ظلم و ستم نسبت به مسلمانان را نخواهند داشت و انزجار خود را نسبت به این ظلم‌ نشان می‌دهند و فریاد حمایت از مظلوم را به صدا درمی‌آورند.

اختری با بیان این‌که ملت مسلمان ایران هرگاه زمینه را برای قیام علیه رژیم غاصب صهیونیستی دیدند به پا خاستند و برای نجات پاره تن اسلام از دست یهودِ تا دندان مسلح، از هیچ حرکتی دریغ نکردند، گفت: اگر کشورهای بزدل و خودفروخته به اصطلاح اسلامی جبهه نبرد را بگشایند ملت ایران برای نجات فلسطین به آن سرزمین عزیمت خواهند کرد.

رییس مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع) گفت: دوستان فلسطینی ما عمق اندیشه‌های رهبر انقلاب اسلامی به مسائل فلسطین را به کلی درک نمی‌کنند، این موضوع برای تمامی جهانیان صدق می‌کند؛ اگر اندیشه‌های رهبری در جهان حاکم شود جهان را صلح فرا خواهد گرفت.

او نابودی مقاومت و همه مقاومان فلسطین را از مهم‌ترین اهداف شوم رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این حملات زمانی آغاز شد که آن‌ها پنداشتند می‌توانند از این فرصت پریشانی منطقه کمال استفاده را ببرند؛ به آتش کشیدن سوریه و لبنان هم از اهداف این رژیم بوده است.

اختری نبود سازش میان گروه‌های مجاهد فلسطینی را از دیگر اهداف ارتش صهیونیستی بیان کرد و گفت: با توجه به این شرایط، اسراییل این خیال را در ذهن خود پرورانید که اگر به این سرزمین حمله کند می‌تواند به نتیجه مورد نظرش برسد اما «انقلب السحر علی الساحر»؛ همه دیدند که همه چیز علیه آن‌ها منقلب شد و آن‌ها به هیچ یک از اهدافشان نرسیدند.

اختری ادامه داد: امروزه و با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی کرانه باختری هم به حرکت درآمده است؛ در این میان نتانیاهو در یک گرفتاری بسیار بزرگ گیر کرده است.

وی با بیان این‌که وعده امام خمینی (ره) در حال تحقق است، افزود: در همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، نابودی اسراییل اعلام شد و امروزه شاهد آن هستیم که علایم و نشانه‌های نابودی این رژیم منفور یکی پس از دیگری نمایان می‌شوند.

رییس مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع) گفت: جامعه اسلامی امروز احساس شرمندگی می‌کند که این چنین حکام خیانت‌کاری در برخی سرزمین‌های اسلامی در حال حکومت هستند.

رویوران: حمایت حکومت‌ها از اسراییل برای آن‌ها گران تمام خواهد شد

هم‌چنین یک کارشناس مسائل فلسطین و خاورمیانه با تأکید بر این‌که غرب به دنبال آن است که یک مدیریت بحرانی را در منطقه انجام دهد تا این بحران به آن سرایت نکند، گفت: بحران‌هایی که امروز در کشورهای منطقه شاهد آن هستیم همه برای دست یافتن به آزادی هستند که به احتمال فراوان این بحران‌ها به سوی غرب باز خواهد گشت.

حسین رویوران با بیان این‌که در کودتای مصر که علیه منتخبان مردم انجام شد یک نوع نابودی رأی مردم صورت گرفت، افزود: ناکارآمدی حزب اخوان‌المسلمین برای همگان محرز شده بود اما باید به دنبال این سؤال باشیم که چرا این کودتا توسط کشورهای قطر و عربستان با 12 میلیارد دلار تأمین شد؟

این کارشناس امور خاورمیانه در ادامه با بیان این‌که نتانیاهو در یک نشست خبری که چند روز گذشته انجام شد این موضوع را عنوان کرد که در جنگ علیه فلسطین تنها نبودیم و چند کشور عربی ما را یاری می‌کردند، گفت: این جمله نتانیاهو این مطلب را روشن می‌کند که در این منطقه یک نوع تبانی سیاسی در حال انجام است و همه این خیانت‌ها برای نابودی مقاومت مردم فلسطین بوده‌است.

رویوران با تأکید بر این‌که اتفاق جالب جنگ اسراییل علیه فلسطین این بوده که حماس از حالت‌ دفاعی به حالت هجومی تغییر موقعیت داده‌ است، گفت: بر این اساس و با این تغییر موقعیت، ارتش حماس خسارت‌های فراوانی به این رژیم غاصب زده که هزینه‌های کلانی را به دنبال دارد.

وی با تصریح بر این‌که پس از اعلام این‌که اسراییل در این جنگ تنها نیست و بسیاری از کشورها در کنار آن هستند سران کشورهای عربی شروع به صدور بیانیه کردند، گفت: بعد از این صحبت‌ها ملک عبدالله آل سعود بیانیه‌ای جهت حمایت از مردم غزه صادر کرد که در این بیانیه موضوعی از محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین به چشم نمی‌خورد.

این کارشناس مسائل امور بین‌الملل تصریح کرد: حمایت بی چون و چرای سران برخی کشورهای عربی از اقدامات اسراییل در آینده بسیار نزدیک برای آن‌ها بسیار گران تمام خواهد شد و مطمئناً آن‌ها چوب این همه خیانت‌های خود را خواهند خورد.

موسوی: امروزه تحلیل بین‌المللی بدون ذکر نام قدس شریف امکان‌پذیر نیست

شهردار اهواز نیز با بیان این‌که امروزه در حوزه روابط بین‌الملل بدون ذکر نام قدس شریف نمی‌توان حرکتی و عملی را تحلیل و بررسی کنیم، گفت: سیاست‌های مداخله‌گرایانه غرب - آمریکا و انگلیس - اجازه انعکاس مظلومیت مردم فلسطین در جامعه جهانی نمی‌دهد.

سیدخلف موسوی با اشاره به آیه ”إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ؛ در حقیقت، کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداست» سپس ایستادگی کردند، فرشتگان بر آنان فرود می‏‌آیند و می‏‌گویند: «هان، بیم مدارید و غمین مباشید، و به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید.»‏”‏، اظهار کرد: قدس شریف به عنوان اولین قبله مسلمین جهان امروزه به عنوان هدف و تیررس دشمن قرار گرفته است که به عبارتی امروز جنگ صلیبی در آن در حال انجام است.

وی با بیان این‌که رژیم غاصب صهیونیستی و غرب ‌می‌خواهد انتقام شکست جنگ‌های صلیبی را از مسلمانان بگیرد و برای تحقق این هدف شوم خود از هیچ‌گونه عمل وقیحانه‌ای دریغ نمی‌کنند، گفت: کشور فلسطین و سرزمین غزه در منطقه بسیار حساسی واقع شده‌ است که به گفته جورج بوش، رییس‌جمهور پیشین آمریکا پس از انفجار برج‌های دوقلو جنگ‌های صلیبی را باید به راه انداخت تا سرزمین‌های خود را بازپس گیریم.

موسوی، انقلاب اسلامی ایران را نمونه بارز مبارزات ضداستعماری و ضداستثماری خواند و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت و قیام مردم مظلوم فلسطین شکل جدیدی را به خود گرفت که این از برکات جمهوری اسلامی ایران بوده است.

او با تأکید بر این‌که امام راحل هیبت استکبار جهانی را درهم شکست، گفت: حرکت و پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) به منزله آن است که مسلمانان به آن خودباوری و اتحاد کامل دست یافته‌اند و به راحتی می‌توانند برابر حکومت‌های طاغی جهان صف‌آرایی و آن‌ها را نابود کنند.

شهردار اهواز حرکت‌های مردم فلسطین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را نوعی حرکت‌ با نگاه به کشورهای عربی عنوان کرد و گفت: امروز برای همه جهانیان موضوع خیانت سران کشورهای عربی به اثبات رسیده است و ملت فلسطین کمک‌های مزدورانه سران این کشورها را نمی‌خواهد.

موسوی با بیان این پرسش که کدام یک از رهبران جهان کنونی در حال حاضر با تمام قوا و انرژی خود برابر حرکت گستاخانه رژیم صهیونیستی ایستاده است؟ گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در حال پیروی از آرمان بلند حضرت امام خمینی (ره) هستند و با تمام قوا برابر همه جهان و استکبار و ظلم ایستاده‌اند.

وی اهواز را پایتخت مقاومت ایران دانست و گفت: در روزگاری که دنیا به همراه ارتش صدام بود مردمان این خطه ثابت کردند که حتی با نداشتن سلاح‌های سنگین می‌توانند با یاری خداوند پیروزی را به ارمغان آورند.

به گزارش ایسنا رامی علاسوند، رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این همایش با بیان این‌که مردم خوزستان فجایع اسراییل در غزه و کشتن هزاران کودک و زن بی‌گناه این سرزمین را محکوم می‌کنند، گفت: در این میان و در همهمه قتل و غارت‌های رژیم غاصب اسراییل سکوت سران کشورهای به اصطلاح مسلمان نشانگر هم‌پیمان بودن آن‌ها با این رژیم بوده است.

او با تصریح بر این‌که مردم خوزستان با شرکت در راهپیمایی روز قدس و در آن گرمای طاقت‌فرسای 56 درجه انزجار خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی نشان دادند، گفت: اسراییل با تمام قوا و نیرویی که در اختیار دارد در برابر قدرت استقامت مردمان صبور و مقتدر فلسطین سر تعظیم فرود آورد.

انتهای پیام

کد N452592

وبگردی