آفتاب

ناتو به دنبال استقرار بلندمدت نیروهایش در شرق اروپا است

ناتو به دنبال استقرار بلندمدت نیروهایش در شرق اروپا است

تهران-ایرنا- دو مقام ارشد ناتو در مقاله ای مشترک در روزنامه وال استریت ژورنال از رهبران کشورهای عضو ناتو خواستند تا طرح استقرار بلندمدت نیروها در شرق اروپا را در نشست ماه سپتامبر در ولز تصویب کنند.

به گزارش خبرگزاری نووستی، ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیرکل ناتو وˈ فیلیپ بریدلاوˈ یکی دیگر از فرماندهان ارشد این سازمان در این مطلب افزودند: ما به حضور نیروهای ناتو در شرق اروپا تا زمانی که نیاز باشد، احتیاج داریم. ما همچنین به جمع آوری اطلاعات و تبادل این اطلاعات با دیگر هم پیمانانمان احتیاج داریم. ما باید طرح های دفاعی مان را به روز و تمرین های نظامی بیشتری در شکل های مختلف و مکان های بیشتر انجام دهیم.

درخواست دو تن از مقام های ارشد ناتو در حالی مطرح شده است که اعضای این سازمان قرار است در نشستی در ولز در مورد پاسخ ناتو به روسیه شرکت کنند.

ناتو ماموریت هوایی خود را تقویت کرده و کشتی های بیشتری را در دریای سیاه و دریای بالتیک مستقر کرده است. همچنین ناتو رزمایش های بیشتری را در شرق اروپا انجام داده است. ناتو دلیل این اقدامات را لزوم حفاظت از کشورهای شرق اروپا در برابر اقدامات روسیه خوانده است.

رهبران ناتو اعلام کرده اند که تدابیر لازم برای حفاظت از اعضای این سازمان باید همچنان در دستور های سیاست های بلندمدت این سازمان دفاعی قرار گیرد.

راسموسن و بریدلاو همچنین یادآور شدند: لازم است ناتو توانایی های واکنش سریع خود را تقویت کند.

رسانام**9234** 1010
کد N452561

وبگردی