آفتاب

آلمان در طول جنگ غزه به ارسال سلاح برای اسرائیل ادامه داد

آلمان در طول جنگ غزه به ارسال سلاح برای اسرائیل ادامه داد

خبرگزاری آلمان به نقل از معاون وزیر اقتصاد این کشور اعلام کرد که با وجود اینکه هیچ‌ گونه مجوزی جهت حمایت از صادرات به اسرائیل آن هم طبق قوانین نظارت بر سلاح‌ صادر نشده اما کشور آلمان از زمان آغاز جنگ غزه تجهیزات جنگی از جمله زیردریایی به تل‌آویو داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از این خبرگزاری، ارسال زیردریایی‌های ساخت آلمان به دولت رژیم صهیونیستی همواره از موضوعات بحث ‌برانگیز در آلمان بوده تا جایی که کارشناسان معتقدند ممکن است آلمان در آینده‌ای نزدیک تل‌آویل را به تسلیحات هسته‌ای مجهز کند.

پیشتر آلمان سه زیردریایی را به تل‌آویو صادر کرد. قرار بود زیردریایی چهارم به نام "تانین" چند هفته پیش از سوی یگان دریایی در شرکت "تسین گروپ" آلمان به اسرائیل تحویل داده شود که به این ترتیب مبلغ صادرات سلاح آلمان به دولت رژیم صهیونیستی بعد از جنگ غزه به 600 میلیون یورو می‌رسید.

زیردریایی "تانین" بزرگترین زیردریایی‌ ساخت آلمان است که ارزش آن معادل یک میلیارد یورو تخمین زده شده و دولت آلمان یک سوم هزینه‌های آن را بر عهده گرفته است. این کشور از سال‌ها پیش قیمت قراردادهای تسلیحاتی با تل‌آویو را کاهش داده است.

پیشتر وزیر اقتصاد آلمان نیز از مجوز ورود زیردریایی آلمان به تل‌آویو خبر داد و دولت آلمان نیز خود را ملزوم کرد تا هرچه سریع‌تر در خصوص صادرات سلاح‌هایی که مجوز ارسال آن‌ها صادر شده به پارلمان اطلاع دهد.

بنا به گزارش‌های سال 2013 بعد از تل‌آویو، پنج کشور واردکننده‌ی سلاح از آلمان، الجزایر، قطر، آمریکا، عربستان و اندونزی هستند.

انتهای پیام

کد N452316

وبگردی