آفتاب
رییس کمیسیون اصل 90

موضوع بورسیه ها را بررسی می کنیم/ سیاست رهبری حمایت از دولت است، هوشیارانه تر عمل کنیم

موضوع بورسیه ها را بررسی می کنیم/ سیاست رهبری حمایت از دولت است، هوشیارانه تر عمل کنیم

تهران-ایرنا- رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع بورسیه های غیر قانونی را خارج از فضاسازی های رسانه ای بررسی می کنیم گفت: البته تا بحال ورودی نکردیم و در این زمینه شکایتی هم نشده است در عین حال اخبار و اطلاعاتی که به دست ما رسیده این الزام را به ما می کند که حتما موضوع را بررسی کنیم.

ˈمحمد علی پورمختارˈ در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: تعدادی به تصمیم دولت در متوقف کردن روند بورسیه ها معترض هستند و از سوی دیگر اصل موضوع که از سوی وزارت علوم مطرح شده نیز بررسی می شود که این افراد چگونه ورود کردند و آیا قانون رعایت شده و حرف وزارت علوم درست است یا نه و کمیسیون اینها را خارج از فضا سازی های رسانه ای بررسی می کند.

وی با بیان اینکه هنوز نمی توان درباره نتیجه استیضاح نظر داد گفت : تجربه نشان داده که نتیجه استیضاح بستگی به صحبت های دو طرف به ویژه وزیر علوم دارد که در پاسخ به سوالات استیضاح کنندگان و ایرادات و اشکالاتی که مطرح شده، از نظر شکلی و محتوایی به چه نحو پاسخ دهد.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من جزو امضا کنندگان تقاضای استیضاح نبوده ام گفت: خیلی از نمایندگان هنوز دراین باره تصمیمی نگرفته اند و منتظر روز استیضاح هستند.

پور مختار ضمن تاکید بر لزوم تعامل دولت و مجلس گفت: غیر از بخشی از مجلس که سیاسی عمل می کند به این معنا که چون دولت از جناح و گروه ما نیست ما هر نوع برخوردی را با آن می توانیم بکنیم و به عبارتی چون با ما نیست، برماست؛ این، یعنی سیاسی است.

به گفته وی، اگر خارج از این باشد، مجلس وظیفه تعامل، اصلاح و تذکر و نظارت و الزام را دارد و اینها ابزارهای در اختیار نمایندگان است و از سوی دیگر دولت نیز مکلف به رعایت اینها و پاسخگویی است و اگر مجلس نتوانست با این ابزارها به هدف خود برسد می تواند از ابزار استیضاح استفاده کند.

رییس کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: سیاست مقام معظم رهبری حمایت از دولت است و با توجه به شرایط سیاسی دنیا و منطقه و نیز شرایط اقتصادی کشور حتما باید هشیارانه تر عمل کنیم.

محمد علی پور مختار رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی امروز در خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور یافت و از بخشهای مختلف آن بازدید کرد.

سیام(3)**2021**9121**1449
کد N452265

وبگردی