آفتاب
ظریف در حاشیه دیدار با معاون وزیر خارجه رومانی:

زمان و مکان دیدارم با اشتون مشخص نیست

زمان و مکان دیدارم با اشتون مشخص نیست

یکی از مهمترین تعهداتی که در هر دور از مذاکرات انجام میشود این است که ۱+۵ باید از طریق مکانیزم‌های شورای امنیت به لغو تحریم‌ها کمک کند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اعضای 1+5 تعهد خود را برای لغو تحریمهای شورای امنیت اجرایی کنند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در حاشیه دیدار معاون وزیر خارجه رومانی امروز دوشنبه در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قبل از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل دیداری با کاترین اشتون خواهیم داشت گفت مذاکرات متعددی را با اعضای مختلف 1+5 و به صورت دوجانبه با آنان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا ۱+۵ توان لغو تحریمهای وضع شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل را دارد یا خیر افزود: گروه ۱+۵ خودش به تنهایی توان لغو تحریمهای شورای امنیت را ندارد ولی به عنوان ۵ عضو دائم شورای امنیت باید بداند هیچ توافقی عملیاتی نمی‌شود مگر اینکه اعضای ۱+۵ تعهد خود را برای لغو تحریمهای شورای امنیت علیه ایران اجرایی کنند و این نکته در تمام مذاکرات هسته ای به آنها گوشزد و امری مشخص بوده است.

ظریف در پایان اظهار داشت: یکی از مهمترین تعهداتی که در هر دور از مذاکرات انجام میشود این است که ۱+۵ باید از طریق مکانیزمهای شورای امنیت به لغو تحریمها کمک کند.

کد N452219

وبگردی