آفتاب

معاون دبیرکل سازمان ملل: برای کمک به مردم غزه به بیش از 300 میلیون دلار بودجه نیاز داریم

معاون دبیرکل سازمان ملل: برای کمک به مردم غزه به بیش از 300 میلیون دلار بودجه نیاز داریم

تهران – ایرنا- معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری با اشاره به وجود بحران انسانی در بسیاری از کشورهای جهان گفت: ما برای کمک به مردم غزه به بیش از 300 میلیون دلار بودجه نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، خانم والری آموس در همایش بزرگداشت روز جهانی انسان دوستی ضمن تشکر از میزبانی ایران و دکتر عراقچی معاون وزیر امور خارجه گفت: ما از حمایت های ایران در موضوعات انسان دوستی تشکر می کنیم.

وی افزود: امروز به خاطر عمق وقایع طبیعی و همچنین درگیری ها نیاز به امدادرسانی بشردوستانه به مردم جهان در حال افزایش است.

وی تعداد افراد نیازمند در جهان را 82 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: مردم بسیاری در سودان، سوریه، میانمار، افغانستان، عراق و غزه بی پناه هستند و به آب و غذا نیاز دارند.

آموس به دو میلیون فرد آسیب دیده از جنگ در غزه اشاره کرد و گفت: تعداد بسیاری از مردم این منطقه امروز پناهگاهی ندارند و از دسترسی به آب و برق محروم هستند. در عراق بیش از یک تا دو میلیون نفر زندگی خود را رها کردند و به کوه و بیابان پناه بردند که این امر دسترسی آنها را به آب، غذا و دارو دشوار کرده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: ما باید با ریشه های بحران های انسان دوستی در جهان مثل فقر، نابرابری اجتماعی، تغییرات آب و هوا، تغییرات محیط زیست و همچنین جنگ مقابله کنیم و برای این کار نیازمند گسترش عملیات های خود تا برقراری دنیای سرشار از صلح هستیم.

سیام ** 9173 ** ل.ا**1449
کد N452111

وبگردی