آفتاب

دولت اوکراین از حمله جدایی طلبان به اتوبوس حامل غیرنظامیان خبر داد

دولت اوکراین از حمله جدایی طلبان به اتوبوس حامل غیرنظامیان خبر داد

تهران-ایرنا- دولت اوکراین امروز (دوشنبه) جدایی طلبان در شرق این کشور را به کشتار غیرنظامیان با شلیک خمپاره به سوی اتوبوس حامل آنان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، ˈآندری لیسنکوˈ سخنگوی ارتش اوکراین گفت: جدایی طلبان به کاروان حامل غیرنظامیان حمله کرد، این غیرنظامیان قصد داشتند از مناطق حوالی شهر ˈلوهانسکˈ برای رهایی از درگیری ها فرار کنند که جدایی طلبان با موشک گراد و خمپاره هایی به آنها حمله کردند که روسیه به جدایی طلبان داده است.

در همین حال بر اساس گزارشی از خبرگزاری رویترز، سخنگوی جمهوری خودخوانده دونتسک از این واقعه ابراز بی اطلاعی کرده است.

با وجود این یک پایگاه اطلاع رسانی نزدیک به جدایی طلبان از تبادل آتش توپخانه میان نیروهای ارتش و جدایی طلبان در محل عبور اتوبوس آوارگان خبر داده است.

ˈآندری پورگینˈ معاون نخست وزیر جمهوری خودخوانده خلق دونتسک می گوید نیروهای شبه نظامیان از توانایی نظامی کافی برای چنین حمله ای برخوردار نیستند.

وی گفت: اوکراینی ها خود بارها این جاده را با موشک های گراد و هواپیما بمباران کرده اند.

الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در پی برگزاری همه پرسی از مردم این منطقه، روابط کی یف - مسکو را بیش از پیش تیره کرد. درگیری ها در شماری از شهرهای شرقی و صنعتی اوکراین از جمله دونتسک و لوهانسک بین نیروهای دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه و تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مسکو، اوکراین را به بحرانی میان غرب و روسیه تبدیل کرده است.

درگیری ها در شرق اوکراین در حالی افزایش می یابد که وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین به همراه همتایان آلمانی و فرانسوی روز گذشته در برلین نشستی چهارجانبه برای رایزنی در مورد راه های دست یافتن به راهکاری دیپلماتیک برگزار کردند.

اروپام**9157**5981
کد N452060

وبگردی