آفتاب

درخواست هند از مالزی برای تحویل مدارک علیه عامل حمله به کنسولگری آمریکا

درخواست هند از مالزی برای تحویل مدارک علیه عامل حمله به کنسولگری آمریکا

کوالالامپور- ایرنا - هند از مقامات مالزی خواست مدارک علیه فردی را که به اتهام حمله برنامه ریزی شده به مراکز آمریکا و رژیم صهیونیستی در شهر ˈچنایˈ در کوالالامپور بازداشت شده است تحویل دهلی نو دهند.

به گزارش ایرنا، این فرد متهم به همکاری با سازمان اطلاعات پاکستان به منظور انجام این حمله است.

خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) روز دوشنبه اعلام کرد هند با استناد به پیمان کمک های حقوقی متقابل بین هند و مالزی که در سال 2012 امضا شده است از مقامات کوالالامپور خواست مدارک لازم علیه ˈمحمد سلیمانˈ فرد سریلانکایی را در اختیار این کشور قرار دهد.

این در حالی است که یک مقام ارشد امنیتی مالزی اواخر اردیبهشت ماه از کشف و خنثی سازی توطئه برای حمله به کنسولگری های خارجی در دو شهر هند خبر داد و اعلام کرد فردی مشکوک در این ارتباط بازداشت شده است.

یک مرد 34 ساله آفریقایی وابسته با گروه تروریستی الشباب سومالی که با القاعده مرتبط است در آن ایام در مالزی دستگیر شد و بدنبال آن پلیس مالزی بررسی احتمال راه اندازی پایگاه تروریستی القاعده در این کشور جنوب شرق آسیا را آغاز کرد.

پلیس مالزی اعلام کرده بود این فرد مظنون در حال برنامه ریزی برای حمله به کنسولگری های خارجی در شهرهای چنای و بنگلور هند بوده است.

همزمان منابع رسمی هند اعلام کردند سازمان اطلاعات پاکستان (ای اس ای) برای حملات تروریستی به دو کنسولگری خارجی دراین کشور برنامه ریزی می کرده است .

ˈسکیر حسینˈ سریلانکایی بازداشت شده در هند در بازجویی های خود گفته بود یک مقام کمیساریای عالی پاکستان درکلمبو وی را اجیر کرده چون برنامه شناسایی کنسولگری آمریکا در چنای و کنسولگری اسراییل در بنگلور را داشته است.

فرد دستگیر شده در هند مظنون 47 ساله ای است که ارز تقلبی، گذرنامه و یادداشت های بانکی برای اقدام تروریستی به همراه داشته و مقداری ارز برای تروریست ها جمع آوری کرده است.

وی به بازجویان هندی گفته که آژانس امنیتی پاکستان برنامه فرستادن دو نفر را از مالدیو به چنای داشته و او درحال تهیه مدارک سفر آنها بوده است.

آساق**1611
کد N452058

وبگردی