آفتاب

مروری بر آخرین تحولات غزه

مروری بر آخرین تحولات غزه

تهران - ایرنا - ارائه تغییرات غیرقابل قبول رژیم صهیونیستی در طرح آتش بس نوار غزه و همکاری آلمان با رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه از مهم ترین اخبار امروز دوشنبه سرزمین های اشغالی قدس بود.

*ارائه تغییرات غیرقابل قبول در طرح مصر برای آتش بس پایدار در غزه از سوی رژیم صهیونیستی

ˈقیس عبدالکریمˈ عضو هیات فلسطینی مذاکره کننده در قاهره اظهار داشت که نشست دیشب (یکشنبه شب) این هیات با طرف مصری به هیچ نتیجه سرنوشت سازی در خصوص دستیابی به برقراری آتش بس دایمی دست نیافت، زیرا اسراییل پیشنهادهای غیر قابل قبولی ارایه کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه ˈالقدس العربیˈ چاپ لندن، به نقل از قیس نوشت: نشست های ما با طرف مصری همواره مثبت بوده، اما نشست دیشب نتیجه قابل توجهی به همراه نداشت، زیرا طرف اسراییلی تغییرات بد، منفی و غیرقابل قبول برای طرف فلسطینی در آن ارایه داده و بر خواسته قبلی خود یعنی خلع سلاح مقاومت تاکید کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در حملات پنج هفته ای به نوار غزه دست کم دو هزار غیرنظامی فلسطینی را شهید و بیش از 10 هزار نفر دیگر را مجروح کرد.



*آلمان همکار رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه

خبر روز یکشنبه هفته نامه ˈاشپیگلˈ مبنی بر ارسال معادل یک میلیون یورو سلاح و تجهیزات نظامی از سوی آلمان به رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، مشارکت دولت آنگلا مرکل در کشتار مردم بی دفاع و زنان و کودکان فلسطینی را افشا کرد.

به نوشته این اشپیگل، دولت آلمان پیرو درخواست کتبی ˈیان فان آکنˈ نماینده ارشد حزب سبزها در مجلس این کشور درمورد ارسال سلاح به اسرائیل در ماه های گذشته،اعتراف کرده است که در بحبوحه جنگ اخیر در غزه محموله ای از سلاح های آلمانی به ارزش نزدیک به یک میلیون یورو به این رژیم صادر شده است.



*توقف حرکت قطارها در نزدیکی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دستور توقف حرکت قطارها در نزدیکی نوار غزه را از بیم آن که مبادا هدف موشک های مقاومت قرار گیرند، صادر کرد.

حرکت قطارها در خط راه آهن مواصلاتی میان شهرک صهیونیست نشین ˈاشکلونˈ واقع در 50 کیلومتری جنوب تل آویو تا شهرک صهیونیست نشین ˈسدیروتˈ در منطقه نقب غربی تا اطلاع ثانونی تعطیل است.



*درخواست مجمع ایالتی مالزی مبنی بر مقابله سازمان ملل با رفتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی

مجمع قانونگذاری ایالت ˈنگری سمبیلانˈ مالزی روز دوشنبه حملات رژیم صیهونیستی به مردم بی پناه غزه و همچنین شلیک موشک به پرواز ˈام.اچ 17ˈ خطوط هوایی این کشور در مرز اوکراین و روسیه را محکوم کرد.

این مجمع در سیزدهمین نشست قانونگذاری خود خواستار اتخاذ سیاست جدی از سوی سازمان ملل برای مقابله با رفتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی شد.



*جامعه جهانی مانع از تکرار جنایت های اسراییل در نوار غزه شود

ˈلئونید شرشنیوفˈ رییس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه با اشاره به جنایات گسترده نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت که جامعه جهانی باید اقدامات موثری برای جلوگیری از تکرار این جنایات توسط اسراییل در سرزمین های فلسطین به عمل آورد.

وی، اظهار داشت که سران تل آویو این حملات را به بهانه کشته شدن سه نفر به دست فلسطینیان انجام دادند و هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده هم چنین کارهایی به بهانه های مختلف انجام ندهند.



*صهیونیست ها خانه های فلسطینیان را ویران کردند

رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) ضمن تکرار ادعای خود مبنی بر مشارکت حماس در ربوده و کشته شدن سه صهیونیست، خانه های فلسطینیان را تخریب کرد.

نظامیان صهیونیست پیش از بامداد امروز خانه ˈحسام قواسمیˈ و ˈعامر ابوعیشهˈ در کرانه باختری را ویران و منزل ˈمروان قواسمیˈ را پلمپ کردند.



*سرنوشت صهیونیست های مرزنشین در دست نیروهای مقاومت

ˈسامی ابوزهریˈ سخنگوی ˈجنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره قدرت مقاومت، گفت: سرنوشت ساکنان شهرها و شهرک های صهیونیستی نشین هم مرز با نوار غزه در دست نیروهای مقاومت است، نه تصمیم و اراده ˈبنیامین نتانیاهوˈ .

پایگاه خبری ˈرأی الیومˈ، ابوزهری در یک راهپیمایی برای اعلام حمایت از گروه های مقاومت در ˈرفحˈ اعلام کرد: ما بار دیگر می گوییم، این جنگ را آغاز نکردیم، بلکه این اسراییل بود که جنگ را آغاز کرد، ما پیش از آن نیز گفتیم، نمی خواهیم شدت عمل به خرج دهیم، اما آن ها جنگ را به ما تحمیل کردند و ما هم گفتیم که این جنگ همانند جنگ های دیگر نخواهد بود و البته چنین هم شد و اسراییل غافلگیر شد و مقاومت همچنان در کمین آن هاست.



*شمار شهدای غزه به دو هزار و 16 تن رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: شمار شهدای نبرد اسراییل علیه نوار غزه به دو هزار و 16 نفر رسید.



*ورود تحریک آمیز اعضای افراطی پارلمان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی

خبرگزاری عربستان سعودی (سپا) روز یکشنبه در گزارشی از بیت المقدس به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد یک عضو افراطی پارلمان رژیم اسرائیل به نحوی تحریک آمیز به همراه گروهی از یهودیان افراطی دیگر وارد مسجدالاقصی شدند.



*اعزام کاروان کمک های بشر دوستانه اردن به غزه

هیات خیریه اردن روز یکشنبه کاروانی از کمک های بشردوستانه متشکل از 8 کامیون را به سوی غزه اعزام کرد.

خاورم**7074**1566
کد N452057

وبگردی