آفتاب

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده ستاد سوخت

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده ستاد سوخت

... سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده ستاد سوخت و اینکه روز گذشته دو نفر از افراد متهم در این پرونده در مراسمی دیده شده‌اند؟ گفت: به طور طبیعی اگر نیاز به بازداشت متهم نباشد، متهم آزاد می‌شود. اخیرا دو نفر در این پرونده بازداشت شده‌اند و پرونده در حال رسیدگی است ولی کیفرخواست آن صادر نشده و پرونده به دادگاه نرفته است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که وزیر دادگستری با حضور در یک کارخانه صنعتی در استان البرز، گفته که حکم پرونده کرسنت صادر شده است، آیا این موضوع را تأیید می‌کنید؟ گفت: خیر؛ طبیعی است دولت در مقام اعتراض نسبت به این موضوع است و آن را انجام می‌دهد.

خبرنگار دیگری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که اخیرا در یکی از مناطق تهران ماموران شهرداری در درگیری با دست‌فروشان از پنجه بوکس استفاده کرده‌اند و یکی از کارگران را به قتل رسانده‌اند، آیا مأموران شهرداری اجازه حمل چنین لوازمی را دارند که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم.

مجددا از سخنگوی قوه قضائیه درباره تغییر سمت مسئولان دستگاه قضایی سوال شد که وی اعلام کرد بنده از آن اطلاعی ندارم.

خبرنگار دیگری از سخنگوی قوه قضائیه پرسید که یکی از متهمان بانکی کشور در سال 85 که محکومیت داشت مجددا در سال 91 بازداشت شد و اخیرا شنیده شده که «ح- ب.د» در پرونده نفتی جی در اصفهان اتهامی داشته است؟ که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: فردی که شما از آن با عنوان «ح- ب.د» یاد کردید قبلا پرونده‌ای داشت که حکم وی صادر، قطعی و اجرا شد. همچنین وی پرونده مفتوحی در تهران داشت که سازمان بازرسی کل کشور موضوع را در اصفهان گزارش داد بود و اصفهان برای حضور متهم به تهران نیابت داده بود و در صورتی که وی حضور نیابد دستور جلب داده خواهد شد.

وی افزود: البته وی قبل از احضار، پرونده‌ دیگری داشت که این موضوع وقفه‌ای در اقدام نیابت از سوی اصفهان به تهران ایجاد نمی‌کند، البته پرونده وی هنوز به مرحله دستور جلب نرسیده است. ناگفته نماند که اتهام وی مالی است و بیشتر از این نمی‌توانم توضیح دهم.

ادامه دارد ...

کد N452046

وبگردی