آفتاب
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

عقلانیت دینی راهبرد اصلی یک شبکه ولایی است

عقلانیت دینی راهبرد اصلی یک شبکه ولایی است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد عقلانیت دینی را راهبرد اصلی یک شبکه ولایی دانست که نقطه مقابل عقلانیت مبتنی بر تحجرگرایی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری که در جمع مسئولین دبیرخانه‌های کانون‌های مساجد کشور سخن می‌گفت، ضمن تأکید بر لزوم توجه جدی به عقلانیت دینی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، ستاد عالی کانون‌های مساجد را شبکه‌ای ولایی متشکل از نیروهای جوان مسجدی خواند که با محوریت منویات مقام معظم رهبری به تربیت نیروهای مستعد و متعهد اقدام می‌کند.

وی روابط انسانی را از محورهای مهم فعالیت فرهنگی دانست که با بهره‌مندی از اخوت ایمانی می‌تواند هماوردی مناسب در برابر هجوم شبکه‌های اجتماعی معاند محسوب شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه با توصیه به تفکر و تامل در آیه آخر سوره مبارکه آل عمران، این آیه را یک نقشه جامع توحیدی و مرجعی ناب برای شناخت جامعه و نحوه شکل گیری تمدن عنوان کرد.

حاج علی‌اکبری همچنین با اشاره به چهار شکل جهاد، یعنی جهاد اکبر، جهاد اصغر، جهاد صغیر و جهاد کبیر، فعالیت‌های فرهنگی را همان جهاد کبیر دانست که با محوریت امام، می‌تواند به بهترین نحو در برابر هجمه‌های فرهنگی به مقابله بپردازد.

وی درپایان مساجد را پایگاه اصلی کانون‌های فرهنگی هنری ذکر کرد و آن را از امتیازات استثنایی و بی نظیر کانون‌ها دانست که ملجایی مطمئن برای عموم مردم و مبنایی مشخص برای رشد جامعه در راستای تعالیم الهی و انسانی است.

انتهای پیام

کد N452044

وبگردی