آفتاب
محسنی‌ اژه‌ای مطرح كرد:/1/

احتمال تغییراتی در مدیریت‌های قوه قضاییه در روزهای آینده

احتمال تغییراتی در مدیریت‌های قوه قضاییه در روزهای آینده

موضوع سلامت بحث مهمی است و وزارت بهداشت در مورد روغن پالم وارد شده است. نهاد کارشناسی باید در این خصوص نظر خود را بدهد، در صورتی که دادستانی وارد مواردی شود که جرم تلقی می‌شود برسد. قطعا به عنوان مدعی‌العموم وارد خواهد شد و اگر وزارت بهداشت پس از دنبال کردن مسائل اعلام کند که جرمی صورت گرفته است، قوه قضاییه سریعا اقدام خواهد کرد چراکه مسئله سلامت و جان انسان‌ها در میان است.

سخنگوی قوه قضاییه از احتمال تغییراتی در مدیریت‌های قوه قضاییه در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی كشورمان گفت: همانطور که همه در جریان هستیم، رهبری ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی بر قوه قضاییه را برای 5 سال دیگر تمدید کردند. عنایات رهبری در ابلاغشان به آیت‌الله آملی لاریجانی و همچنین در دیدار اعضای قوه قضاییه با رهبری جای تشکر دارد.

وی با بیان اینكه قوه قضاییه اهتمام جدی داشته و خواهد داشت تا آنچه که مد نظر رهبری بوده و هست با تلاش محقق کند، اظهار داشت: در 5 سال آینده ما اقدامات جدی‌تری جهت رضایتمندی مردم، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، ‌پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مفاسد خواهیم داشت.

دادستان کل کشور با اعلام اینکه ممکن است در روزهای آینده برخی سیاست‌ها، ‌تصمیمات و تغییراتی در مدیریت‌های قوه قضاییه داشته باشیم، تصریح كرد: ممکن است جابجایی‌هایی صورت گیرد یا نسبت به برخی برنامه‌ها توضیحاتی داده شود که تفسیر و خبر آن در روزهای آینده اعلام می‌شود.

محسنی اژه‌ای با تذکر دوباره در خصوص افرادی که به جعل اسناد می‌پردازند، خاطرنشان كرد: اواخر هفته گذشته یک باند جعلی دستگیر شد که از این باند، بیش از 50 مهر جعلی مربوط به دستگاه‌های مختلف کشف و ضبط شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این باند با این مهرهای جعلی برای برخی ادارات نامه می‌فرستادند و با مراجعه به افراد سر آنها کلاه می‌گذاشتند بنابراین خواهش من این است که همه توجه کنند تا اگر کسی با عناوین مختلف به آنها مراجعه می‌کند، بیشتر بررسی داشته باشند.

وی افزود: علاوه‌بر این، به افراد مجرم نیز هشدار می‌دهم که دیر یا زود تبهکاران توسط قوه قضاییه دستگیر می‌شوند و تنها خودشان و خانواده‌شان را به زحمت می‌اندازند. این باند نیز دستگیر شده‌اند و پرونده آنها در حال رسیدگی است. به بازپرس این پرونده گفته شده که در رسیدگی به آن دقت و سرعت بیشتری داشته باشد که پس از صدور حکم نتیجه را به شما خواهم گفت.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه همه ما امروز از مضرات مواد مخدر باخبریم، بیان كرد: اغلب کسانی که به مواد مخدر آلوده می‌شوند، دست به جرایم دیگری نیز می‌زنند. دستگاه قضایی همواره به همراه نیروی انتظامی و سیستم اطلاعاتی کشور همکاری تنگاتنگی در این خصوص داشته است.

محسنی اژه‌ای با بیان این خبر که در هفته اخیر وزارت اطلاعات به دو باند مهم مواد مخدر ضربه زد، ابراز داشت: اداره کل اطلاعات استان اصفهان پس از بررسی و شناسایی این باند، آنها را دستگیر کرد که از آنها 915 کیلوگرم هروئین و چندین قبضه سلاح گرم کشف شده است.

سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: توصیه ما به خانواده‌ها این است که مراقب باشند تا در دام این باندها قرار نگیرند و امیدواریم که با این اقدامات جدی بتوانیم به باندهای اصلی نیز دسترسی پیدا کرده و به آنها ضربه بزنیم. قوه قضاییه با کسانی که در این سطح کار می‌کنند، بدون اغماض برخورد می‌کند و پس از اثبات جرم آنها را به اشد مجازات خواهند رساند. همانطور که در هفته‌های اخیر نیز اجرای مجازات شدید در خصوص برخی از همین افراد را شاهد بودیم.

وی در مورد نحوه برخورد با متخلفان مربوط به روغن پالم نیز عنوان كرد: موضوع سلامت بحث مهمی است و وزارت ذی‌ربط در این مورد وارد شده است. نهاد کارشناسی باید در این خصوص نظر خود را بدهد، در صورتی که دادستانی وارد مواردی شود که جرم تلقی می‌شود برسد. قطعا به عنوان مدعی‌العموم وارد خواهد شد و اگر وزارت بهداشت پس از دنبال کردن مسائل اعلام کند که جرمی صورت گرفته است، قوه قضاییه سریعا اقدام خواهد کرد چراکه مسئله سلامت و جان انسان‌ها در میان است.

دادستان كل كشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طرف‌های خارجی پرونده کرسنت محاکمه شده‌اند و طرف‌های داخلی این پرونده چه زمانی محاکمه خواهند شد؟ گفت: این پرونده در حال رسیدگی در قوه قضاییه است و دیوان عالی کشور تصمیم گرفت که مرور زمان شامل این پرونده می‌شود و درخواست ماده 18 شد، بنابراین این پرونده در حال اعمال ماده 18 است.

خبرنگار دیگری با اشاره به اینکه در سال 85 یک متهم بانکی محکوم شد و پس از آزادی در سال 91 بار دیگر به دلیل جرایم اقتصادی بازداشت شد، از سخنگوی قوه قضاییه پرسید که شنیده شده قرار لغو بازداشت وی صادر شده است که وی پاسخ داد: حکم پرونده قبلی وی صادر و اجرا شده است. علاوه بر این، سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تخلف دیگر این فرد گزارشی داد که دادسرای اصفهان برای احضار وی در تهران حکم نیابت داد، بنابراین این فرد جلب نشد اما در این حکم آمده بود که در صورت عدم حضور در تاریخ مقرر حکم جلب وی صادر خواهد شد اما دادسرای انتظامی قضات نیز این پرونده را برای بررسی خواست بنابراین وقفه‌ای در پرونده ایجاد نشده و پرونده هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

محسنی‌اژه‌ای این را هم گفت که پرونده مربوطه در خصوص مسائل مالی است.

کد N451979

وبگردی