آفتاب

وزیر خارجه لبنان: داعش درعراق قطعا شکست می خورد

وزیر خارجه لبنان: داعش درعراق قطعا شکست می خورد

بیروت - ایرنا- ˈجبران باسیلˈ وزیر خارجه لبنان با تاکید به اینکه گروه تروریستی تکفیری ˈداعشˈ در عراق قطعا شکست می خورد و مهم مرحله پس از داعش است، از عراقی ها خواست که خاک و سرزمین خود را ترک نکنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ˈملی لبنانˈ، جبران باسیل که در بغداد بسر می برد، پس از دیدار با ˈحسن شهرستانیˈ سرپرست وزارت خارجه عراق در کنفرانسی مشترک با وی شرکت کرد و گفت که تهدید برای تقسیم هر کشوری در حقیقت تهدید همه کشورهای منطقه و مشرق زمین است.

وزیر خارجه لبنان امروز (دوشنبه) در یک سفر رسمی برای دیدار با مقامات عراقی به این کشور سفر کرده است.

وی با بیان اینکه ˈآیا تکفر داعشی پس از سقوط آن در عراق باقی خواهد ماندˈ، خاطرنشان کرد که سرنوشت عراق و لبنان در شرایط کنونی یکی و شرایط دو کشور بسیار شبیه هم است.

وزیر خارجه لبنان با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت عراق افزود: لبنان و عراق منشا تمدن ها و تنوع ها هستند و خطری که آنها را تهدید می کند، یکی است و ما به سرنوشت و آینده دو کشور اهتمام ویژه داریم.

جبران باسیل ، با انتقاد از کشورها و طرف هایی که اعلام می کنند، آماده استقبال از پناهجویان عراقی هستند، از اتباع عراق خواست که این دعوت ها را رد کنند و در خاک و سرزمین خود باقی بمانند.

وی درعین حال گفت که لبنان به مردم عراق به عنوان گردشگر، خوش آمد می گوید.

وزیر خارجه لبنان با تاکید بر اینکه زمینه های پایداری و ایستادگی باید در هر کشوری تقویت شود و با هرگونه مهاجرت طولانی مدت وضعیت بسرعت به حالت طبیعی باز نمی گردد، افزود: اگر شرایط کنونی ادامه پیدا کند، مسیحیان نه فقط در ˈموصلˈ بلکه در سراسر مشرق زمین در معرض تهدید خواهند بود.

جبران باسیل تصریح کرد: آنچه با اقلیت ها به ویژه مسیحیان در عراق رفتار شد، از 20 سال قبل شروع و به کاهش جمعیت آنها از دو میلیون نفر به نیم میلیون نفر منجر شده است.

شهرستانی نیز در اظهاراتی از هموطنان عراقی خود خواست که خاک کشورشان را در پاسخ به دعوت ها برای استقبال از آنان ترک نکنند.

وی، اقلیت ها را بخشی جدایی ناپذیر از ملت عراق دانست و بر ضرورت دفاع همه ملت عراق از کشورشان در مقابل حمله تروریست ها تاکید کرد.

خاورم ** 1324**1651
کد N451955

وبگردی