آفتاب

ارتش اوکراین :جدایی طلبان در یک شهر مهم این کشور محاصره شدند

ارتش اوکراین :جدایی طلبان در یک شهر مهم این کشور محاصره شدند

تهران - ایرنا- ارتش اوکراین بامداد روز دوشنبه، از محاصره شبه نظامیان طرفدار روسیه در شهر راهبردی ˈهورلیوکاˈ و به دست گرفتن کنترل مناطق مسکونی حوالی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، ارتش اوکراین در بیانیه ای افزوده است: جدایی طلبان به وسیله سامانه موشکی قدرتمند ساخت روسیه موسوم به ˈاوراگانˈ در جنوب شرقی ˈدونتسکˈ و نزدیک روستای ˈنوواکاترینوسکاˈ برای اولین بار علیه نیروی ارتش استفاده کرده اند.

با این حال بیانیه از شمار احتمالی تلفات هر یک از دو طرف بر اثر استفاده از این سامانه موشکی سخنی به میان نیاورده است.

بر پایه این گزارش ارتش اوکراین بعد از درگیری های صبح امروز مناطق مسکونی ˈمالایاˈ و ˈآندریانیوکاˈ نزدیک شهر هورلیوکا را آزاد کرد.

هورلیوکا شهری با بیش از 230 هزار جمعیت، از اولین روزهای اعتراضات جدایی طلبان در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) به دست آنان افتاده است.

این شهر از ارزش راهبردی برخوردار است زیرا تنها جاده اصلی بین شهرهای ˈدونتسکˈ و ˈلوهانسکˈ از آن می گذرد.

الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در پی برگزاری همه پرسی از مردم این منطقه، روابط کی یف - مسکو را بیش از پیش تیره کرد. درگیری ها در شماری از شهرهای شرقی و صنعتی اوکراین از جمله دونتسک و لوهانسک بین نیروهای دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه و تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مسکو، اوکراین را به بحرانی میان غرب و روسیه تبدیل کرده است.

درگیری ها در شرق اوکراین در حالی افزایش می یابد که وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین به همراه همتایان آلمانی و فرانسوی روز گذشته در برلین نشستی چهارجانبه برای رایزنی در مورد راه های دست یافتن به راهکاری دیپلماتیک برگزار کردند.

اروپام**9157**1479**5981
کد N451750

وبگردی