آفتاب

"واشنگتن امروز نشستی را درباره سوریه برگزار می‌کند"

"واشنگتن امروز نشستی را درباره سوریه برگزار می‌کند"

در پی درخواست مخالفان سوریه از واشنگتن برای حمایت از آنها در برابر حملات داعش رئیس ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که واشنگتن امروز (دوشنبه) نشستی را در خصوص بررسی اوضاع سوریه و منطقه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، هادی بحره، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد: واشنگتن امروز (دوشنبه) نشستی را در خصوص اوضاع سوریه و منطقه برگزار می‌کند و امیدواریم که واشنگتن به درخواست‌های ما برای مداخله فوری جهت کمک به ارتش آزاد سوریه برای مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) پاسخ دهد.

هادی بحره پیش از این از جامعه‌ی جهانی و واشنگتن خواسته بود تا به ارتش آزاد سوریه برای مقابله با گروه‌ داعش در این کشور کمک کنند.

در همین راستا منذر اقبیق، عضو ائتلاف مخالفان سوریه نیز گفت: داعش حملات زیادی را علیه مردم سوریه انجام داده، برای همین باید جامعه‌ی بین‌الملل و جهان عرب به مسئولیت انسانی خود در خصوص مبارزه با داعش عمل کنند.

وی افزود: جنگ داعش تنها جنگی داخلی نیست بلکه جنگی علیه انسانیت است و خطری برای تمامی جهان محسوب می‌شود.

همچنین هیأت هماهنگی ائتلاف مخالفان نسبت به لطمه زدن به وحدت سوریه و مداخله نظامی در آن با بهانه هدف قرار دادن داعش هشدار داد.

هشام مره، عضو ائتلاف مخالفان سوریه، هرگونه مداخله‌ی نظامی زمینی در سوریه را بعید دانست و گفت: تصمیم اخیر شورای امنیت برای اعمال تحریم علیه گروه داعش و جبهه النصره و حامیان آن‌ها، تصمیمی است که بسیار دیر گرفته شده و جامعه‌ی جهانی باید به مسئولیت‌های خود در قبال مردم سوریه و اجرای قطعنامه‌ای که صادر شده، عمل کند.

وی گفت: مداخله‌ی نظامی برای حمایت از غیرنظامیان امر مشروعی است.

این در حالی است که تحلیل‌گران انجام حملات هوایی از سوی آمریکا علیه داعش در سوریه را بعید می‌دانند.

کریم بیطار، مدیر پژوهش‌ها در مرکز روابط بین‌الملل نیز اعلام کرد که واشنگتن معتقد است بحران سوریه تهدیدی برای منافع حیاتی آمریکا به‌ شمار نمی‌آید اما در مورد اوضاع عراق چنین عقیده‌ای ندارد.

انتهای پیام

کد N451628

وبگردی