آفتاب

گارد ملی آمریکا برای سرکوب اعتراضات میسوری وارد عمل می شود

گارد ملی آمریکا برای سرکوب اعتراضات میسوری وارد عمل می شود

فرماندار میسوری امروز دوشنبه از تصمیم خود برای استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا در شهر فرگوسن برای پایان دادن به اعتراضات مردمی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، "جی نیکسون" صبح امروز اعلام کرد که برای پایان دادن به بحران شهر فرگوسن نیروهای گارد ملی در این شهر مستقر می شوند.

نیکسون در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده که در روزهای گذشته به دستور وی در شهر فرگوسن مقررات منع رفت و آمد از ساعت 12 شب تا پنج صبح برقرار بوده اما مردم این شهر بدون توجه به این وضعیت اعتراضات خود به خشونت پلیس را ادامه داه اند.

در همین رابطه یک شاهد عینی اعلام کرده که در جریان اعتراضات شب گذشته صدای شلیک گلوله در خیایان های فرگوسن به گوش می رسید و به علت استفاده پلیس از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت معترض، فرگوسن شبی ناآرام را پشت سر گذاشته است.

ایالت میسوری از یکشنبه شب 19 مرداد ماه ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری است. عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود. بر اساس این گزارش، دست کم شش بار به سوی "مایک براون" شلیک شده که در دو مورد به سمت سر وی نشانه گیری شده است.

از سوی دیگر یک گزارش داخلی در اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) نیز نشان می دهد که در هر سال به طور میانگین 400 نفر از شهروندان آمریکایی به دست پلیس این کشور کشته می شوند.

بر اساس گزارشی که در اختیار اف بی ای قرار گرفته از سال 2005 تا 2012 میلادی در هر هفته به طور میانگین دو نفر به دست نیروهای پلیس آمریکا کشته می شوند. اغلب این کشته شدگان از سیاه پوستان حاضر در آمریکا هستند و 18 درصد کشته شدگان نیز کمتر از 21 سال سن دارند.

کد N451556

وبگردی