آفتاب
معاون وزیر خارجه اعلام کرد:

آمادگی ایران برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه

آمادگی ایران برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه

ابعاد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در قتل عام زنان و کودکان به قدری گسترده است که می‌توان آن را به عنوان یک فاجعه انسانی وحشتناک و مغایر با اصول و مبانی حقوق بشر قلمداد کرد. ممانعت از ورود کمک‌های انسانی، نبود امکان مداوای مجروحان، تخریب زیرساخت‌های خانه‌های فلسطینیان، بمباران بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی از جمله مصادیق جنایت جنگی علیه بشریت به شمار می‌رود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به آمادگی ایران برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه، گفت: ما نگرانی‌های جدی خود را درباره حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در چارچوب سازمان ملل و سازمان‌های اسلامی اعلام کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم بزرگداشت روز جهانی انسان‌دوستی که صبح امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، برگزار شد، گفت: متأسفانه امسال روز جهانی انسان‌دوستی در شرایط بدی برگزار می‌شود که جامعه بین‌الملل با کشتار جمعی فزاینده مردم غیرنظامی از جمله کودکان، زنان و سالخوردگان مواجه است. ما به هر دلیل ممکن نسبت به این افراد مسئولیت مشترکی داریم و می‌بایستی نسبت به ادای آن بکوشیم. کشتار مردم بی‌دفاع، تخریب مدارس و منازل مسکونی حتی تعرض به تیم‌های انسان‌دوستانه همگی بخش تلخی از سیاست‌های مبتنی بر روش بربریت است که علیه غیرنظامیان بی‌گناه در غزه، عراق و سوریه و مناطق مختلف جهان اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: روز جهانی انسان‌دوستی در واقع حرکتی برای ارج نهادن و تشویق روح انسان‌دوستی در سرتاسر جهان است و بزرگداشت این روز تلاشی است برای دستیابی به جهانی عاری از خشونت و اخلال‌گری که موضوع قطع‌نامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل به ابتکار رئیس جمهور کشورمان است.

وی با اشاره به رنج و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع مردم ایران طی 8 سال جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان، گفت: همه ما هنوز هم طعم تلخ تروریسم کور علیه غیرنظامیان بی‌گناه، دانشمندان و مسئولین کشورها را احساس می‌کنیم. به همین خاطر رنج خواهران و برادرانمان در غزه، عراق و سوریه کاملا قابل درک است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که با هدف توقف کشتار جمعی در منطقه، ارائه امداد و کمک‌های انسان‌دوستانه به قربانیان به صورت قاطع و محکم نسبت به این نوع اقدامات واکنش نشان دهند. اقدامات وحشیانه و غیرانسانی صهیونیست‌ها، تروریست‌ها و جنایتکاران در منطقه ما نباید بدون مجازات باقی بماند.

عراقچی با اشاره به بحران غزه، اضافه کرد: ابعاد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در قتل عام زنان و کودکان به قدری گسترده است که می‌توان آن را به عنوان یک فاجعه انسانی وحشتناک و مغایر با اصول و مبانی حقوق بشر قلمداد کرد. ممانعت از ورود کمک‌های انسانی، نبود امکان مداوای مجروحان، تخریب زیرساخت‌های خانه‌های فلسطینیان، بمباران بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی از جمله مصادیق جنایت جنگی علیه بشریت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که به عنوان جامعه بین‌المللی و به صورت جمعی کشتار مردم غزه را محکوم کنیم. باید از همه نهادهای مسئول بین‌المللی درخواست شود که طی اقدامات موثر و سریع با فشار بر رژیم صهیونیستی قطع حملات و آدم‌کشی را به طور جدی پیگیری کرده و زمینه مناسب کمک‌رسانی موثر به مردم آسیب دیده غزه را فراهم کنند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی برای ارسال کمک های انسان‌دوستانه به مردم غزه از جمله مجروحان فلسطینی در بیمارستان‌های ایران و اعزام پزشک و تجهیزات پزشکی برای مردم غزه تلاش‌ها و رایزنی‌های خود را در سطوح دوجانبه و چندجانبه در حمایت از آرمان فلسطینیان در غزه به کار گرفته است و نگرانی جدی خود را در چارچوب سازمان ملل و نیز سازمان‌های اسلامی ابراز کرده‌ایم.

کد N451508

وبگردی