آفتاب
کارشناس روس:

جامعه جهانی مانع از تکرار جنایت های اسراییل در نوار غزه شود

جامعه جهانی مانع از تکرار جنایت های اسراییل در نوار غزه شود

مسکو - ایرنا - ˈلئونید شرشنیوفˈ رییس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه با اشاره به جنایات گسترده نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: جامعه جهانی باید اقدامات موثری برای جلوگیری از تکرار این جنایت ها توسط اسراییل در سرزمین های فلسطین به عمل آورد.

شرشنیوف روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ˈدر حملات نیروهای اسراییلی به نوار غزه حدود دوهزار نفر انسان بیگناه کشته و 10 هزار تن دیگر مجروح شده اندˈ، افزود: سران تل آویو این حملات را به بهانه کشته شدن سه نفر به دست فلسطینیان انجام دادند و هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده هم چنین کارهایی به بهانه های مختلف انجام ندهند.

کارشناس روس اضافه کرد: کشورهای اسلامی و عربی باید در حمایت واقعی از فلسطین سهم بیشتری داشته باشند و اگر دفاع از ملت فلسطین را در اولویت قرار دهند، بخت بیشتری در سطح جهانی برای کمک به مردم ستمدیده فلسطین پدید می آید.

رییس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه گفت: اقدامات جامعه جهانی باید برای تضمین امنیت سرزمین های فلسطین شامل نوار غزه و کرانه باختری رود اردن متمرکز شود.

وی افزود: این هدف قابل دسترسی است و اگر کشورهای بزرگی چون روسیه و چین به دفاع از حقوق مردم فلسطین بپردازند، می توانند اقدامات موثری در حمایت از مردم این سرزمین به عمل آورند.

کارشناس روس گفت: هم اکنون ایران در بین کشورهای اسلامی بیش از دیگر کشورها به حمایت و دفاع از مردم فلسطین می پردازد و حمایت از فلسطین و مردم آن در اولویت سیاست خارجی این کشور قرار دارد.

شرشنیوف گفت: اگر همه کشورهای اسلامی مانند ایران رفتار می کردند، امروز شاهد حوادث خونین غزه نبودیم و اسراییل جرات حمله به این منطقه را نمی کرد، اما کشورهای اسلامی و به ویژه اعراب وحدت ندارند و همین مساله باعث تضعیف آنها به ویژه در عرصه دیپلماتیک در صحنه سیاسی جهانی شده است.

به عقیده کارشناس روس، برای حل مساله فلسطین باید کشورهای اسلامی اختلافات خود را کنار گذاشته و در این مساله که حل آن 60 سال به طول انجامیده است، در یک جبهه واحد وارد عمل شوند.

شرشنیوف ابراز امیدواری کرد کشورهای اسلامی و عربی در وضع کنونی با صرف نظر کردن از اختلافات خود تلاش های دیپلماتیک خود را برای تاسیس حکومت مستقل فلسطین متمرکز کنند.

رییس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه ادامه داد: تنها با ایجاد چنین حکومتی حقوق ملت فلسطین تامین می شود و از تکرار جنایات علیه آن جلوگیری خواهد شد.

اروپام*3*391*518**1479** 1337
کد N451503

وبگردی