آفتاب

صادرات محصولات لبنی و طیور شهرک‌های یهودی‌نشین به اروپا متوقف می‌شود

صادرات محصولات لبنی و طیور شهرک‌های یهودی‌نشین به اروپا متوقف می‌شود

مسئولان اروپایی و اسرائیلی تاکید کردند که تل‌آویو صادرات محصولات لبنی و طیور متعلق به شهرک‌های یهودی‌نشین را به اتحادیه اروپا متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، منابع اروپایی و اسرائیلی اعلام کردند: این اقدام، بر اساس دستورات کمیساریای اروپا در فوریه صورت می‌گیرد که درخصوص توقف واردات تولیدات لبنی و طیور تولید شده در شهرک‌های یهودی‌نشین در قدس شرقی، بلندی‌های جولان و کرانه باختری است.

در همین راستا، یکی از مسئولان اتحادیه اروپا اعلام کرد، بنا بر تصمیمات پیشین، اتحادیه اروپا دستگاه‌های بازرسی دامپزشکی اسرائیلی را که مسئول موافقت با صادرات طیور و محصولات لبنی تولید شده در شهرک‌های یهودی نشین در اراضی فلسطین هستند، دیگر به رسمیت نمی‌شناسد.

این مسئول اتحادیه اروپا با بیان اینکه این دستورات از اوایل ماه سپتامبر اجرایی می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس، از مسوولان اسرائیلی خواسته شد تا سامانه‌ای را راه‌اندازی کنند که محصولات لبنی و طیور اسرائیلی را از تولیدات ساخت شهرک‌های یهودی نشین جدا سازد.

همزمان، یک مسئول اسرائیلی در مصاحبه با خبرگزای فرانسه گفت: وزارت کشاورزی اسرائیل از تولیدکنندگان لبنیات و طیور خواست تا طبق تصمیمات اتحادیه اروپا، خطوط تولید اسرائیل را از شهرک‌های یهودی نشین جدا کنند تا از این طریق بتوانند همچنان صادرات محصولات خود را به اتحادیه اروپا ادامه دهند و این محصولات صادراتی شامل محصولات تولید شده در شهرک‌های یهودی نشین نباشد.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از مسئولان وزارت خارجه و کشاورزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این اقدام هیچ تاثیری بر اقتصاد اسرائیل نمی‌گذارد؛ چرا که کالاهایی که به اروپا صادر نخواهند شد، در بازارهای اسرائیل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یک مسئول اسرائیلی دیگر نیز با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه سعی دارد در طولانی‌مدت تولیدات شهرک‌های یهودی نشین را متوقف کند و یا مانع صادرات محصولات آن‌ها به اروپا شود، اما این اقدام نقض توافق‌ها و قوانین تجاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N451413

وبگردی