آفتاب

طاهر القدری: زمان برای نواز شریف به سرعت رو به پایان است

طاهر القدری: زمان برای نواز شریف به سرعت رو به پایان است

طاهر القدری، روحانی مبارز ضد دولت پاکستان در دومین روز از "تظاهرات انقلاب" بار دیگر اعلام کرد بدون برگزاری انقلاب و استعفای نواز شریف عقب‌نشینی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طاهر القدری در جریان تظاهرات‌های ضد دولتی پاکستان جزئیاتی در خصوص اینکه کشورش باید بعد از انقلاب چگونه اداره شود، توضیح داد. وی در جمع حامیانش گفت که نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، پایتخت را ترک کرد و به سکونتگاهش در روالپندی لاهور رفته است و از آنجا در آخرین لحظات از حکمرانی‌اش، دستور می‌دهد.

وی از اقامت شریف در لاهور در شرایطی که اسلام‌آباد صحنه اعتراضات مردمی است، انتقاد کرد و گفت: زمان به سرعت برای او رو به پایان است. سیستم حکمرانی پاکستان فاسد است و نمی‌توان آن را بدون کودتا تغییر داد.

رهبر حزب عوامی پاکستان (PAT) افزود: این سیستم دموکراتیک که به اصطلاح پیشتاز است نمی‌تواند مسائلی را که مردم با آن مواجه هستند، حل کند. تغییر در سیستم اجرایی کنونی باید با تغییرات واقعی همراه باشد و به همین دلیل انقلاب کردن غیر قابل اجتناب است چرا که این یک سیستم ضد قانونی اساسی است. سیاستمداران تلاش می‌کنند تا سیستم خودشان را که به آن‌ها اجازه فساد می‌دهد، حفظ کنند و به این سیستم دموکراتیک می‌گویند.

رهبر معترضان ضد دولت پاکستان تأکید کرد: تاجران و سیاستمداران و بروکرات‌ها یک ائتلاف بزرگ فشار در کشور تشکیل داده‌اند و باید تغییرات ساختاری که لازمه انقلاب است، انجام شود. پاکستان می‌تواند سالیانه چهار هزار میلیارد ریال درآمد داشته باشد و نیازی به وام‌های خارجی برای اداره کشور وجود ندارد. پاکستان منابع زیادی در اختیار دارد اما متأسفانه دولت‌ها و حاکمان فاسد تنها می‌خواهند که زندگی لوکس خود را حفظ کنند و آن منابع را از دسترس مردم پاکستان دور کنند.

وی همچنین از اقدامات ارتش پاکستان برای مبارزه با شبه‌نظامیان طالبان تقدیر کرد و سیاست‌های نواز شریف را زیر سؤال برد. طاهر القدری همچنین از برادر نخست‌وزیر پاکستان، شهباز شریف، به‌دلیل حمایت از تروریست‌های پنجاب برای پیروزی در انتخابات انتقاد کرد.

انتهای پیام

کد N451362

وبگردی