آفتاب

نخست وزیر استرالیا نسبت به رشد تهدیدات ناشی از تروریسم هشدارداد

نخست وزیر استرالیا نسبت به رشد تهدیدات ناشی از تروریسم هشدارداد

کوالالامپور – ایرنا – ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه پس از از دیدار با رهبران جامعه اسلامی این کشور نسبت به رشد تهدیدات و خطرات ناشی از تروریسم هشدار داد.

به گزارش ایرنا، ابوت پس از این دیدار در نشستی خبری در سیدنی، با تاکید بر این که استرالیا با خطر افراط گرایان روبروست، گفت این افراط گرایان با سفر به منطقه خاورمیانه و شرکت در عملیات تروریستی بدنبال بازگشت به استرالیا هستند و این بازگشت ممکن است برای استرالیا دردسرساز و خطرآفرین باشد.

این سخنان نخست وزیر استرالیا در حالی مطرح می شود که کانبرا در کنار دولت های غربی تا مدتی پیش از تروریست های داعش و عملیات آن ها در سوریه بر علیه دولت بشار اسد حمایت می کرد.

دولت ابوت حال پس از ورود بیش از 150 نفر از شهروندان استرالیا در جمع تروریست های داعشی و جنایاتی که به صورت علنی در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشتند درپی سخت تر کردن قوانین به منظور خروج افراط گرایان از استرالیا و سفر به کشورهایی مانند عراق و سوریه و تسهیل دستگیری آن ها هنگام بازگشت به خاک این کشور است.

وی روز دوشنبه در پاسخ به ایستگاه رادیویی سیدنی، گفت: این افراد با تجربه نظامی و تعرضات وحشیانه به استرالیا باز می گردند و این یک مشکل جدی است.

نخست وزیر استرالیا با اشاره به اتباع این کشور در کنار تروریست های داعش، به صراحت گفت که دو سوم از استرالیایی هایی که در افغانستان مبارزه می کردند پس از بازگشت به استرالیا دست به اعمال تروریستی زدند.

وی گفت: بنابراین ما باید مراقب باشیم و افرادی که به استرالیا مهاجرت می کنند باید قوانین این کشور را بپذیرند.

این سخنان نخست وزیر استرالیا در واکنش به انتقاد برخی مسلمانان این کشور نسبت به قوانین جدید مبارزه با تروریسم استرالیا است که بر پایه نژاد صورت می گیرد .

دولت استرالیا براساس این قوانین برخی از مناطق را در لیست سیاه قرار می دهد و مسافرت شهروندان این کشور به آن مناطق باید با دلایل توجیهی مانند دیدار با اعضای خانواده و یا کمک های انسانی همراه باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مجازات افرادی که پرچم گروه تکفیری و تروریستی داعش را بر بالای مغازه یا منزل خود نصب می کنند، گفت: ˈمن مجازات قانونی آن را نمی دانم، اما به صراحت می گویم که تنها پرچم استرالیا پرچم ملی است و باید به اهتزاز درآید.

یک شهروند استرالیایی 24 تیرماه نخستین عملیات انتحاری شهروندان این کشور که در گروه تکفیری داعش در عراق مشغول نبرد هستند را در قلب بغداد انجام داد. این عملیات منجر به کشته شدن سه نفر و جراحت دهها نفر شد.

آساق**1611
کد N451327

وبگردی