آفتاب
معاون اول قوه قضاییه:

آزادگان قهرمانان ملی هستند

آزادگان قهرمانان ملی هستند

معاون اول رییس قوه قضاییه گفت: آزادگان قهرمانان ملی هستند و نسل جوان باید خاطرات آنان، سختی‌ها و رنج‌هایی که کشیده‌اند را شنیده و انقلابی‌گری و ولایتمداری را از این عزیزان بیاموزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار کرد: آزادگان در مبارزه با کفر و استکبار جهانی در حالی که در زندان‌های رژیم بعث دربند بودند، آزادگی خود را به خوبی نشان دادند.

وی ادامه داد: آزادگان سرافراز باید همیشه مورد اکرام قرار گیرند؛ زیرا سختی‌های بسیاری را برای حفظ جمهوری اسلامی ایران تحمل کرده‌اند.

معاون اول رییس قوه قضائیه آزادگان را سرمایه‌ها و قهرمانان انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: باید روحیه ایثار و مقاومت آزادگان به نسل امروزی انتقال داده شود و به الگوهایی برای جوانان ما تبدیل شوند.

رییسی با بیان اینکه دشمنان امروزه با استفاده از 4 هزار شبکه ماهواره‌ای به دنبال الگوسازی برای جوانان و نوجوانان هستند، بیان کرد: امروزه آمریکا با عنوان آزادی انسان‌، جنایات خود را از جمله ترویج روابط جنسی نامشروع و مورد ظلم قرار دادن مردم مظلوم گسترش داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاستگاه آزادی انسان را انسانیت او دانست و تاکید کرد: افرادی که غفلت نکرده و در بند شهوت، غضب و هوای نفس اسیر نشده‌اند، آزاد واقعی هستند.

معاون اول رییس قوه قضائیه به جاهلیت مدرن نسبت به تعاریف انسان و آزادی اشاره کرد و گفت: آمریکا امروزه آزادی اندیشه را از مردم خود سلب کرده و هدف او انجام این ظلم در سطح تمام کشورهای دنیا است.

رییسی با بیان اینکه در مکتب والای اسلام، ویژگی متمایز انسان نسبت به سایر جانداران قدرت تعلیم و تعلم است، گفت: انسانیت انسان به میزان ارتباط او با وحی، تلاش برای حاکمیت ارزش‌های الهی و گام برداشتن در مسیر امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام

کد N451169

وبگردی