آفتاب

وزیر خارجه اکوادور: انگلیس حقوق انسانی جولیان آسانژ را نقض می‌کند

وزیر خارجه اکوادور: انگلیس حقوق انسانی جولیان آسانژ را نقض می‌کند

وزیر امور خارجه اکوادور در خصوص وضعیت موسس سایت افشاگر ویکی‌سیکس گفت: حقوق انسانی آسانژ نقض می‌شود و دولت لندن هیچ تمایلی برای یافتن راه‌حل برای پایان بن‌بست به‌وجود آمده ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ریکاردو پاتینو وزیر امور خارجه اکوادور در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: معتقدم که انگلیس حقوق انسانی جولیان آسانژ را نقض می‌کند چرا که وی اجازه نمی‌دهد تا بدون ترس از بازداشت سفارت اکوادور را ترک کرد. لندن تمایلی برای یافتن راه‌حل این مسأله ندارد و بدون توافق سیاسی و حقوقی، آسانژ می‌تواند سال‌ها در سفارت اکوادور در لندن باقی بماند.

وی افزود: دولت انگلیس در این خصوص اقدامی انجام نمی‌دهد. ما درخواست‌هایی مطرح کردیم و اسنادی را ارائه دادیم اما تمام آن چیزی که ما شاهد آن بودیم این است که دولت انگلیس تدابیر امنیتی را افزایش داده تا مطمئن شود آسانژ از سفارت خارج نمی‌شود. هیچ اراده سیاسی و یا اقدام مثبتی وجود ندارد که بر راستای راه‌حل دیپلماتیک باشد. هر کسی در جهان می‌داند که حقوق جولیان آسانژ نقض شده است.

آسانژ 43 ساله از ژوئن سال 2012 تاکنون در سفارت اکوادور در لندن است و از این کشور پناهندگی سیاسی گرفته تا برای مواجهه با اتهام‌های جنسی به سوئد مسترد نشود. اظهارات وزیر خارجه اکوادور پس از آن مطرح شد که یکی از منابع نزدیک به آسانژ گفت که وی از ناراحتی قلبی رنج می‌برد و به فشار خون بالا و بیماری مزمن ریوی مبتلاست اما نمی‌تواند برای درمان به بیمارستان برود.

انتهای پیام

کد N451077

وبگردی