آفتاب

حماس: برقراری امنیت اسرائیل در گرو امنیت فلسطینی‌ها است

حماس: برقراری امنیت اسرائیل در گرو امنیت فلسطینی‌ها است

سخنگوی جنبش حماس با بیان اینکه امنیت رژیم صهیونیستی تنها در صورت برقراری امنیت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود، گفت: ما توافق آتش‌بسی را می‌پذیریم که به خواسته‌های ما جامه عمل بپوشاند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، "سامی ابوزهری"، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تنها راه برای برقراری امنیت اسرائیل این است که در ابتدا فلسطینی‌ها احساس امنیت کنند و به محاصره آن‌ها پایان داده شود.

وی اظهار داشت: اظهارات نتانیاهو درخصوص پیروزی اسرائیل در نوار غزه تنها "اظهاراتی دروغین بوده و وجهه رسانه‌ای دارد که هدف از آن فرار از خشم اسرائیلی‌ها و سرپوش گذاشتن بر شکست خود در نوار غزه است".

ابوزهری خاطرنشان کرد: برای نتانیاهو همین کافی است که صدها تن از نظامیانش کشته، زخمی و اسیر شدند و عملیات مقاومت و موشک‌های آن موفق شدند به اسرائیل ضربه سختی وارد کنند.

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: اولویت ما رسیدن به توافق آتش‌بس است و اسرائیل باید به تعلل و سهل‌انگاری خود در این زمینه پایان دهد. ما تنها توافقی را می‌پذیریم که به خواسته‌هایمان جامه عمل بپوشاند، چرا که در غیر این صورت، هیچ توافق‌نامه دیگری را امضا نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما آماده بررسی تمامی گزینه‌ها هستیم و در حال حاضر توپ در زمین اسرائیل قرار دارد. ما تا زمان آزادی خاک خود به مقاومت ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: اسرائیلی‌ها تنها زمانی از امنیت کامل برخوردار خواهند بود که مردم فلسطین احساس امنیت کنند. در واقع اسرائیلی‌ها با اجازه جنبش حماس به خانه‌های خود باز می‌گردند.

ابوزهری ضمن قدردانی از تظاهرات مردم اروپا و کشورهای عربی در حمایت از مردم غزه گفت: ما به مسئولیت خود عمل می‌کنیم تا بتوانیم به مشکلات فلسطینی‌ها پایان دهیم.

نتانیاهو روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: در صورتی که مذاکرات هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی در قاهره امنیت اسرائیل را محقق سازد، در آن شرایط، ممکن است که ما با فلسطینی‌ها به تفاهم و توافق برسیم.

وی همچنین تاکید کرد: ما هیچگونه توافق‌نامه آتش‌بس طولانی‌ مدتی را که ضامن تحقق امنیت اسرائیل نباشد، نمی‌پذیریم و اگر آرامش و اطمینان به شهروندانمان بازنگردد، ضربات سختی را به حماس وارد خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N451076

وبگردی