آفتاب

دولت ترکیه: جنگ 30 ساله با پ.ک.ک رو به پایان است

دولت ترکیه: جنگ 30 ساله با پ.ک.ک رو به پایان است

دولت آنکارا و رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به طور جداگانه گفتند، در پی مذاکرات صلح‌آمیز اخیر تقریبا جنگ 30 ساله در جنوب شرق ترکیه رو به پایان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، بشیر آتالای، معاون نخست وزیر ترکیه گفت: روند صلح با سرعت بالا رو به پیشرفت است و انتظار می‌رود سخت‌ترین مرحله این روند صلح تا پایان ماه جاری میلادی تکمیل شود.

وی به خبرنگاران گفت: این روند صلح با سرعت بالا در حال ادامه است. ما بدون وقفه برای تکمیل این نقشه راه در حال تلاشیم. از سوی دیگر دوستان ما در حال دیدار با عبدالله اوجالان، رهبر محبوس حزب "پ.ک.ک" در زندان امرالی هستند.

آتالای افزود: پس از آنکه این نقشه راه شکل نهایی خود را پیدا کند، آن را به روشی مناسب با موسسات دولتی و دیگر اعضای حزب "پ.ک.ک" به اشتراک می‌گذاریم. این یک مرحله بسیار دشوار است اما معتقدم که آن را تا پیش از سپتامبر سال جاری میلادی تکمیل خواهیم کرد.

این اظهارات آتالای یک روز پس از آن صورت گرفت که وی با قانون‌گذاران حزب مردم دموکراتیک دیدار کرد.

سه تن از معاون‌های حزب مردم دموکراتیک از جمله پروین بولدان، ادریس بالوکن و سری ثریا اوندر 15 اوت سال جاری میلادی با اوجالان در زندان امرالی دیدار کردند.

آن‌ها بیانیه‌ای رسمی از جانب اوجالان دریافت کردند که در آن گفته بود: این جنگ 30 ساله از طریق مذاکرات دموکراتیک در مرحله اتمام است.

اوجالان در بیانیه خود افزود: دوره جدید تبدیل ایده ترکیه دموکراتیک از خیال به واقعیت است.

انتهای پیام

کد N451075

وبگردی