آفتاب
تخت روانچی :

اگر 1+5 وقت کشی نکند 3‌آذر به‌ نتیجه می‌رسیم/ با هر هزینه‌ای توافق نمی کنیم

اگر 1+5 وقت کشی نکند 3‌آذر به‌ نتیجه می‌رسیم/ با هر هزینه‌ای توافق نمی کنیم

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: فکر می کنیم در صورت حسن نیت طرف مقابل و به شرط آن که موضوعات دیگر را وارد مذاکره نکرده و وقت کشی نکنند تا 3 آذر به نتیجه خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت  امور خارجه امروز دوشنبه در همایش واکاوی روند پیشرفت سیاست هسته ای در دولت یازدهم گفت: ما در مذاکرات حتماً با حسن نیت وارد می شویم و کار را ادامه می دهیم، علاقه‌مندیم این پروژه به نتیجه برسد چرا که معتقدیم به اشتباه به این جا کشیده شده و اگر زیاده خواهی های طرف مقابل نبود در سال 2005 حل می‌شد.

وی ادامه داد: اگر اکنون هم آنها علاقه‌مند به حل مساله باشند و حسن نیت وجود داشته باشد از طرف ما آمادگی وجود دارد البته ما درچارچوب خط قرمزها حرکت می کنیم.

تخت روانچی با بیان این که در صورت حسن نیت تا 3 آذر به نتیجه می رسیم، اظهار داشت: در صورتی که به نتیجه نرسیم نیز آخر دنیا نخواهد بود. حسن نیت ایران اکنون به دنیا نشان داده شده و در اخبار مشخص می‌شود که ایران از نظر بین المللی در چه جایگاهی قرار دارد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: ما تلاش خود را کرده ایم و هم پیش مردم خودمان و هم در سطح بین الملل کارمان روشن است اما با هر هزینه ای توافق نمی کنیم و انعطاف ما یک حدی دارد و بر اساس چارچوب مذاکره می کنیم.

وی با بیان این که پروژه امنیتی سازی ایران شکست خورده است گفت: فکر می کنیم در صورتی که طرف مقابل وقت کشی نکند و موضوعات دیگر را وارد مذاکره نکند به نتیجه برسیم.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد N450974

وبگردی