آفتاب

حمله صهیونیست‌های افراطی به مراسم عروسی عرب‌ها

حمله صهیونیست‌های افراطی به مراسم عروسی عرب‌ها

پلیس اسرائیل بیش از 200 معترض راست افراطی را که شعار "مرگ بر اعراب" سر می‌دادند از حمله به مهمانان مراسم عروسی یک زن سابقا یهودی و یک مرد مسلمان بازداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، چندین مامور پلیس زنجیر انسانی تشکیل دادند تا از ورود این معترضان به محل برگزاری مراسم عروسی جلوگیری کنند.

در این رویداد هیچ‌کس زخمی نشد و تنها چهارتن از معترضان بازداشت شدند.

وکیل زوج مذکور یعنی مارال مالکا 23 ساله و محمود منصور 26 ساله که هر دو اهل منطقه جافا در تل‌آویو هستند به دنبال دستور دادگاه برای منع این اعتراضات بود اما تلاشش موفقیت آمیز نبود. وی تنها توانست حمایت پلیس برای دور نگه داشتن معترضان در 200 متری محل برگزاری مراسم عروسی در تل‌آویو را به دست آورد.

این اعتراضات بر افزایش تنش‌ها میان شهروندان یهود و اعراب اسرائیلی در دو ماه گذشته در بحبوحه جنگ غزه تاکید دارد.

گروهی موسوم به "لحاوا" که این اعتراضات را سازمان‌دهی کرده است در گذشته با مطرح کردن دلایل مذهبی برای مخالفت با این پیوند زناشویی باعث آزار و اذیت این زوج شده‌ بود.

داماد به شبکه تلویزیونی "کانال 2" اسرائیل گفت: معترضان در از بین بردن این مراسم عروسی ناکام ماندند. ما با شادی و رقص مراسم خود را برگزار کردیم و طرفدار همزیستی هستیم.

معترضان که اکثر آن‌ها مردان جوان با پیراهن‌های سیاه بودند، مارال مالکا عروس را که یهودی بود و پیش از ازدواج به اسلام گروید و مسلمان شد را به عنوان "خائنی علیه اسرائیل" محکوم کرده و شعار "مرگ بر اعراب" سردادند.

در همین حال روون رولین، رئیس رژیم صهیونیستی در پیامی در صفحه فیس‌بوک خود از این اعتراضات به عنوان "دلیلی برای نگرانی و خشونت" انتقاد کرد.

وی افزود: "چنین اظهاراتی اساس همزیستی ما را در اسرائیل که یهودی و دموکراتیک است متزلزل می‌کند."

هم‌زمان سخنگوی گروه "لحاوا" و یکی از قانون‌گذاران سابق اسرائیل، ازدواج یهودیان با غیریهودیان را به عنوان "اقدامی بدتر از آنچه که هیتلر انجام داده" محکوم کرد.

یائل جرمان، وزیر بهداشت اسرائیل نیز یکی از مهمانان سورپرایز این مراسم ازدواج بود.

حدود 20 درصد از سکنه اراضی اشغالی از اعراب اسرائیلی هستند.

انتهای پیام

کد N450954

وبگردی