آفتاب

وزیر دفاع انگلیس: نقش خود در عراق را افزایش می‌دهیم

وزیر دفاع انگلیس: نقش خود در عراق را افزایش می‌دهیم

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، این کشور به عنوان یک مأموریت بشردوستانه، نقش خود را در عراق افزایش می‌دهد. این مأموریت ماه‌ها به طول می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "مایکل فالون"، وزیر دفاع انگلیس طی اظهاراتی به روزنامه تایمز گفت: این تنها یک مأموریت بشردوستانه نیست. ما و سایر کشورهای اروپایی مصممیم تا دولت عراق را برای مبارزه با این گروه‌ جدید افراطی تروریستی (داعش) کمک کنیم.

به گزارش گاردین، وزیر دفاع انگلیس در دیدار از پایگاه نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در قبرس اظهار کرد: ممکن است طی هفته‌ها یا ماه‌های آتی ما برای نجات زندگی مردم در عراق و حمایت از آن‌ها دوباره به کمک تمام شما نیاز داشته باشیم.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع انگلیس اظهارات فالون را تأیید کرده است. با این حال، این سخنگو متذکر شد که اظهارات فالون پیش از انتشار گفته‌های دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس بوده است. کامرون گفته بود که دولت انگلیس برخی سطوح حمایت نظامی در عراق را تأیید می‌کند اما "فرستادن نیروی نظامی برای جنگ یا اشغال" را رد می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمز، تعداد اندکی از سربازان انگلیسی هفته گذشته به منظور آمادگی برای استقرار هلی‌کوپترهای چینوک برای نجات جان اعضای اقلیت‌های مذهبی در کوهستان، مدت کوتاهی به منطقه کردستان عراق رفتند.

به گفته این روزنامه، شش جنگنده تورنادو و یک هواپیمای جاسوسی به منظور جمع‌آوری اطلاعات از فعالیت‌های گروه داعش برای برنامه‌ریزی حملات ارتش عراق، پرواز بر فراز منطقه کردستان را آغاز کرده‌اند. این اقدام انگلیس را به نقش نظامی مستقیم در عراق نزدیک می‌کند.

انتهای پیام

کد N450823

وبگردی